20101123

Snälla, sluta nu!

Men himlans!
Tydligen så har det hittills regnat,
ca 150!! millimeter de senaste dagarna.
Och nu väntas det fortsätta och regna, så innan kvällen ska vi vara glada om det har kommit mindre än 40 millimeter till =P

Och numera är det en klyscha att det inte finns några dåliga väder, utan bara dåliga kläder.
För visst finns det dåliga väder!
Inte mindre än 3 gånger har jag varit upp på dagis/skola idag!

Och det beror inte på att jag har införskaffat dåliga kläder, utan att vädret är skrutt!
Sista rundan jag var uppe på skolan, för att fylla på klädförrådet 1 gång till, ja då valde jag i stället att ta med Izabell & Philip hem.
Izabell blev såååå glad =)

Hon ville nämligen inte vara ute i en endaste minut till!

Så nu går skotork/torktumlare för fulla muggar.
Och hela familjen är så där härligt mosiga efter en blöt och kall dag.

I morgon väntar mulle avslutning på förskola & dagis....undrar bestämt om jag ska linda in barnen i gladpack för att de ska slippa bli sjöblöta ;)

4 kommentarer:

  1. Problem har jag... med att lämna en kommentar i Din blogg, vet inte varför men hur som helst hoppas jag att Du/Ni får en torr & varm fortsättning på tisdagen *kram* Åsa

    SvaraRadera
  2. Meh, varför var dom tvungna att vara UTE i det vädret på dagis för??!

    SvaraRadera
  3. Regn...här är det snö som kommer! Visst är kanske snö att föredra ibland men det kommer för mycket nu! Bilar och bussar åker i dikena och man vet inte om man överhuvudtaget kan ta sig till skola/jobb. Tandläkarbesöket idag fick ställas in!

    Men snart är det jul och då vänder det igen och går mot våren! :D

    Kram

    SvaraRadera
  4. Hmm, jag kan glädja dig med ;) Att här har vi snö, mowahaha.
    Näe, skämt åsido, regn är verkligen inte kul speciellt inte så här års när kylan fått fäste.

    På tal om glad-pack så funkar plastpåsar på fötterna bra om skorna inte torkat till i morgon:)
    (Hmm, ett gammalt stora Syster-Yster tips från hennes tonår då favoritskorna användes trots avsaknaden av hela sulor, skratt)
    Men det funkar dock IRL.
    Hoppas ni får bättre väder till morgondagen.
    Kram Milla

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails