20101110

Njutning i fulla muggar

God förmiddag!
Härliga(skit väders)Onsdagen är här =)
Plättstekning till dagens mulle utflykt, frukostar & bäddningar är avklarade!
Strax stundar det lunch med pappa/sambo innan han återigen ska bege sig iväg till arbetet.
Sambons kvälls vecka är en ganska så tråkig vecka,
långa ensamma kvällar när barnen sover.

Tur är det, att jag hittat någon att umgås med ;)
Mjuk, len och nästintill luktfri är denna vattenbaserade lackfärg.
Miljömedveten och ett bra allternativ när en gravid mamma ska måla snickerier i köket.
En toppen grej att umgås med när mörkret faller & inspiration kliar i fingrarna=)
MEN....

Någon annan som jag gillar att umgås med, är den här härligheten!

Jag älskar ju kaffe, det är liksom min last här i livet.

Jaja, visst har jag andra laster oxå ;)
Varje år så lanserar Zoegas ett härligt nytt julkaffe!
Jag längtar och bunkrar när dessa härligheter släpps =)
Och inte heller i år blev jag besviken!
Härligt starkt kaffe med en jul kryddning som verkligen föll mig i smak.
Eller vad säger ni om kaffe med toner av kryddnejlika, kardemumma och körsbär?!
Och med en eftersmak av vanilj.....ja då behövs det inte många ord.
Det räcker med ett......njutning!

Men nu, åter till köket. Mat ska skapas!

Trevlig Onsdag på er vänner!



6 kommentarer:

  1. Hej där!

    Hittade till din fina blogg genom 4U2.

    Åhh, vad härligt med en till som gillar årets Zoega kaffe!

    Ha en riktigt härlig onsdag!

    Helena

    SvaraRadera
  2. Har aldrig sett eller hört talas om Zoegas julkaffe, måste kolla om det ens finns här...

    Enligt dagispersonalen hade skridskoåkningen gått bättre efter det jag gått, enligt dagispersonal var Elin duktig med tanke på att det var premiär, första försöket :)

    Du ska vara glad att Du slipper lägga ut pengar på skridskor och dess tillbehör, det kostar vansinnigt mycket måste jag säga.
    Halsskydd 249:-
    Ny hjälm m visir 600:-
    och hade jag inte fyndat skridskor via Tradera hade det blivit x antal 100:- lappar till.

    *kram* Åsa

    SvaraRadera
  3. Zoega är även detta hems favorit.

    SvaraRadera
  4. Jag blev glad så fort jag såg målarburken *skrattar*, men sen är jag ju som jag är - galen i att måla!!! Älsklingen har en underbar lackfärg som han brukar använda och den luktar päron!!! Så hela hemmet luktar oftast en liten dos av pigelin, hahaha! Zoegas kaffe såg ju ljuvlig ut på bilden - julig! Men mer Zoegas blir det inte här nere... Här är det alltid nymalt, starkt som tusan och rykande hett - riktigt Spanienkaffe!

    Kraaaaaaaaaaaaaam, sötis och njuuuut av onsdagskvällen!

    SvaraRadera
  5. Vilken trevlig kvälls-sysselsättning. Så köket ska få sig en uppfräschning också:) Kul.
    Mysigt med det där julkaffet, det visste jag inte?
    Visst hade du alldeles rätt i vartifrån jag hade shoppat, skratt. Ovanligt va? skratt...
    Nu blir det dessutom burgare från det där andra ökända MC-stället så fy vad vi har "lyxat", skratt, idag=D
    Ha det gott och smutta försiktigt på kaffet ikväll:)
    Kram kram

    SvaraRadera
  6. Är nu på väg i säng, efter en timmes liggande somnade Elin till slut.

    Elin har under eftermiddagen blivit en snor-unge av värsta sort, får se hur det utvecklar sig, om det blir dagis på fredag eller inte.

    Ja Du inte har jag/vi råd med en sådan katt inte, eller visst skulle jag kunna köpa katten men då blir det inte mycket mera sedan och faktiskt tror jag Elin blir gladare över Duplo samt tåg/järnväg i julklapp än en enda katt, hur vit å fin den än är.

    Ha en fin fortsättning på onsdagen, nu blir det säng, säng, säng (ja jag är som Du förstår ensam hemma så ingen bryr ju sig ändå om ifall jag är vaken eller ej).

    *kram* Åsa

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails