20101129

Tack för idag

En braig måndag är snart till ända.
Snöat har det gjort, härligt & super mysigt.....ända tills jag upptäcker att det finns en baksida oxå ;)
TUR att pappa/sambo kom hem & tog hand om alltihopa.
Så att tjocka mamman och knodden i magen kunde åka iväg på MVC möte =)
Idag var det första "riktiga" MVC mötet sedan inskrivningen för massor av veckor sedan.
Och allting gick toppen bra!
Tjocka mamman har gått upp i vikt.
Blodtryck & andra världen var helt OK.
Och knoddens härliga hjärtljud ekade i hela rummet!
Nu dröjjer det 4 veckor innan det är dags igen.
Sen passade knodden & jag på att shoppa lite!
En första outfit måste man ju ha =)Och den här härligt snö vita dressen blir nog toppen att åka hem ifrån BB i =)
För går allt som planerat, så kommer ju knodden den 9:e mars och förmodligen så kommer det fortfarande att vara både snö och kallt ute då.

Och mamman, ja hon behövde också lite nytt i garderoben!
Någon annan som också fick sig någonting nytt idag, var Philip.
Och han blev så lycklig!
Han satt med overallen på sig precis hela kvällen och jag kan lova att den är varm!
Sen är den inte bara varm, den är full av smarta funktioner & andra finesser oxå.
Som att det finns hållare för att sätta fast vantarna i, dragstoppers i midjan, avtagbara/justerbara hällor vid fötterna OCH tumhål i mudden!
Fleece foder, avtagbar luva och ett super braigt pris!!

Jag tror att det här kommer att bli en av våra favorit overaller
OCH alltihopa kan jag tacka Kick för =)
Hon var den räddande änglen,
som såg till att den allra sista overallen i Philips stl fick flytta hem till oss.

Inköpt på Kullerbyttan barnkläder.

Nu ska den bara namnas, så är den redo för lek i snön!
Och jag tror faktiskt att det är hög tid att ta itu med det nu, innan mina ögon ser i kors.
Tack för idag!

5 kommentarer:

  1. Va bra det blev med overallen!! Kul. Och kul med magbild ;)
    Nu ska jag sova. Gonatt :)

    SvaraRadera
  2. Ja, snöns baksida är de blöta kläderna, även om min hög inte är så där stor=D

    Vilken fin mage du haroch mysigt att allt är bra med både dig & lilla bebben=D

    Hur sött är inte den lilla dressen då. Gör gullig & fina tröjor till mamman med.
    Philips overall verkar toppen och kul med en så "porva-overall-vänlig" kille, skratt.Här provas ogärna av sonen !0 år även om jag anar en ljusning på den fronten:)
    Gnatt och gomorron eftersom natten redan övergått till dag:)
    Kram Milla

    SvaraRadera
  3. Finfin mage :) alltid skoj att se hur den gravida magen växer.
    Fina kläder både till Dig och till underverket i magen :)
    Vet Du vad det blir, har Ni kollat?
    Hos oss blir kläderna sällan blöta under vintern, tur det :)
    Ha en braig tisdag *kram* Åsa

    SvaraRadera
  4. Åh vilken härlig mage du har! Nu blir jag ju nästan lite sugen igen :)
    Mycket fin shopping också! Shoppa gillar vi :)
    Ha en fin kväll.
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Oj, vilken mage! Fin! Och en kram till dig Janeth. :) / Julia

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails