20101129

Dagis diss....igen!

En ny vecka och det är måndag!
Allt är alltså precis så som man kan önska =)
Dock är jag väldigt impopulär idag.
För det första så snöar det....väldigt mycket!!
Jubel ifrån mig, eftersom jag & snön är kompisar.
Arga blickar ifrån kära lilla sambon,
som är inbiten Smålänning & skogsmaskins förare= Snödissare!
Han hade ju fått pulsa i snö till maskinen i morse....stackaren =P
Jag har också pulsat och plogat mig fram,
för att kunna få skolbarn fram till skolbussen......

Sen var det dags att uppenbarligen göra sig ännu mera impopulär......
Det var dags att ringa till dagis.....igen!
Dagisbarnet vill nämligen inte åka till dagis.....igen!
Inte mig emot,
eftersom jag då inte behöver skotta mig fram till garaget.

Jag är alltså påverkad utav min egen lathet,
när jag låter dagis barnet stanna hemma(bestämma).
Men det kan inte hjälpas.
För den här gången går jag på magkänslan;
Att hon får starta OM efter jul/nyår.
Och då tar vi nya tag i stället.
Visst, det kommer troligen inte vara lättare då.
Men just nu är varken Izabell eller hennes mamma så vidare inspirerad.
Jag tyckte mig ana, att dagis fröken inte var på samma våglängd som mig.
Hon ansåg nog, att jag lät min 4 åring bestämma och styra i denna frågan.

Mamman kan inte göra mera,
än att bjuda på att vara lite impopulär för ett tag ;)

Men två stycken som dock diggar sin mamma idag,
är dom två barnen som nu alltså slapp att bege sig ut i snöovädret.
I stället kunde dom packa ner sig i skattkistan
och bege sig ut på helt egna äventyr på morgonen.

Och det är ju höjden på lycka ibland =)


Trevlig måndag på er allihopa!

7 kommentarer:

  1. För det första måste jag säga att jag tycker Du gör helt rätt, Du är populär även i för mig :) självklart vet Du bäst och vill Izabell inte vara på dagis och Du har möjlighet att ha henne hemma så absolut ska Izabell vara hemma.

    Skattkisteäventyr verkar som en helt okey aktivitet.

    Ha en bra snöig dag *kram* Åsa

    SvaraRadera
  2. Dom kan ju få tycka vad dom vill på dagis. Det kan ju faktiskt vara så att barnets mamma vet bäst ^^

    Och vi gillar också snön, MYCKET! Dock gillar vi inte att det inte går att byta däck på vår bil =P

    SvaraRadera
  3. Mamma vet bäst så det så;).Har du möjlighet att ha dom hemma så och det är ju så mysigt att vara med dom.Tycker du verkar vara en toppenmamma!kram

    SvaraRadera
  4. Håller med curlingmamma:)
    Mamma vet bäst och här får även mina stora ta endag ledigt när stressen tar överhand och orken förtvinat.
    Alla har rätt att ladda om batterierna ibland. Även barn!!
    Fastän jag arbetat i förskolan och utifrån mina egna värderingar så anser jag att hemmamiljön alltid kommer först och dagis bara är ett måste & tidsfördriv då föräldrar arbetar eller vid särskilda behov=D
    Förskolan är ett komplement till hemmet.
    Aldrig tvärtom, skratt!

    Du känner bäst själv vad som funkar i er familj och du Janeth, nu får vi äntligen njuta av allt det vita, du & jag, hehehe....Dags för en snöängel.
    Kram Milla

    SvaraRadera
  5. Hmm, dessa noveller jag skriver här , hehehe.
    Kram Milla

    SvaraRadera
  6. Hej vännen! Ursäkta min frånvaro här men tiden har inte riktigt räckt till!
    Angående snön är det ljuvlig! Me like! och angående dagis så håller jag med curlingmamman fullständigt!Du ska göra precis så som du gör!
    Massa kramar

    SvaraRadera
  7. Det var tur att jag ringde dig om overallen, fru blivande 6-barnsmamma, för en halvtimme senare kom en annan mamma i samma ärende, så då hade den blivit såld :)
    Jag tycker det är härligt med snö, var trött på evigt regnande. Och Robert tycker det är jättekul att leka i snön.
    Men du MÅSTE komma in någon dag så vi får SE dig! Men du ska väl kanske shopsa en och annan julklapp i Karlskrona CENTRUM ;P
    Kraam!
    Kick

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails