20101120

En gång till!

Visst blev det så, vi tog oss en tjej lördag till =)
Izabell och jag begav oss in till lyckeby på förmiddagen.
Och shoppade ännu mera mat,
lite presenter till kommande kalas OCH massor av lördagsgodis!


Jag hade även tänkt att "fynda" en ny overall till Philip,
men hans stl fanns inte att uppbringa i någonstans =(
Så det får nog bli en när shopping för hans del.


Lite trist är det, eftersom jag var färdig med alla vinterkläds köp för detta året.
MEN så visade det sig att han inte klarar en vinter med den garderoben han har.
(jag var alltså inte klar med klädinköpen & nu är jag ute i sista sekunden)
Väl hemma igen,
så inser jag att jag HELT har glömt bort,
att det idag var barnkalas för en kompis till Philip.


Oj och hoppsan!


Fy skäms och hur ska jag nu göra?!
Jag bestämde mig för att jag får stå med skammen.
Jag får helt enkelt, förklara för föräldrarna när vi ses nästa gång.
Men det är ju inte alltid så lätt, eftersom vår mellan pojk inte vill.
Han säger direkt nej och som vanligt så måste vi bearbeta.
Även om vi efter alla år, nu har lärt oss att det tar tid.
Att han behöver vänjas in med försiktighet och med väldigt mycket tålamod.
Och troligen,
så kommer han att acceptera kalas till slut också.
Precis som han har accepterat väldigt mycket annat nytt som händer i hans värld.

Men nu, ja nu är det dags att få lyxa en runda.
Inbjudna till svärmor på kroppkakor är vi hela "lilla" familjen.

Mumms och väldigt lyxigt, att få maten serverad =)
Och då i synnerhet när det är just kroppkakor,
för det är någonting som jag inte kan göra själv.

Önskar er alla en härlig lördag!

6 kommentarer:

  1. Ja, man kan ju inte komma ihåg allt och tänka på allt.
    Vad gott med kroppkakor, det har jag inte ätit på år och dag.
    Ha en fin kväll

    SvaraRadera
  2. Gud så gott med kroppkakor! Jag köper färdiga, vet inte alls hur man gör dom själv!
    Synd att det inte blev någon overall och kalas är lätt att glömma. Jag gör det titt som tätt.
    Ha en fin lördagskväll.
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Jag har recept på någon typ av kroppkakor. Dom blir inte speciellt vackra, men även fast dom tar sin tid att göra så är det ganska enkelt, och gott brukar det trots allt bli =) Men det är aldrig fel att bli bjuden på mat ändå =D Och om sonen ifråga själv inte vill på kalas, så kanske det inte var npn katastrof att det missades ;) Ha en trevlig kväll!!

    PS! Hoppas du sett att Harry Ptter går på femman nu, ringde dig flr att säga det men fick inget svar ^^

    SvaraRadera
  4. Kroppkakor, nej tack, inte så länge jag kan undvika detta.
    Låter som om Du & Izabell haft en bra dag :)
    Om Philip inte bryr sig så mycket om kalas kanske det inte spelar så stor roll om Du glömmer... tids nog kommer Philip på att det kan vara skoj med kompisar & kalas.
    Vad har Simon för storl och vad vill Du ha för sorts overall, har Du ingen över sedan Izabell/Philip?
    Ha en bra fortsättning på lördagen *kram* Åsa

    SvaraRadera
  5. Hoppas att ni NÅN gång orkar köra några kilometer till in till Kullerbyttan så att jag får SE er ;P
    Det bidde ingen dans, jag orkade inte köra själv i ösregn till Växjö. Jag får vänta 2 veckor till det är Sannex på Sandra.
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Mysigt med tjejdag:) Trist är det jua tt vara ute i sista minuten nu när vinterkläderna nästan tagit slut i de vanligaste storlekarna:(

    Borta-middag är ju aldrig fel men kroppkakor har jag faktiskt aldrig ätit även om jag haft möjligheten,som barn, med en pappa som var smålänning:)

    Ha en bra dag och fler kalasdagar kommer:)
    Kram Milla

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails