20101111

Hur gör ni?

God förmiddag!....eller snarare lunch här hemma.
En helt ny dag, men inga planer för dagen här inte.

Tror att det får bli en dag utan slip papper & målar pensel.
Jag måste nämligen brottas med en aningens för många ägg!
Ja, alltså höns ägg.
Jag har en känsla av att,
vi kanske skulle ha tänkt till ett par extra gånger
INNAN vi skaffade 10 stycken värp höns =P
Numera är det nämligen väldigt ovanligt,
om vi har mindre än 45 ägg i kylskåpet =(
Det blir liksom inte så roligt i längden.....ägg på tvären, ägg på längden ;)
Och då delar vi ändå äggen med både svärmor & sambons syskon.

Så idag ska det alltså bakas, massor av kakor får det ju så klart bli.
Populärt är det ju med långpanne kakor, många ägg går det ju åt då.
Sen ska det faktiskt bakas en tårta, för på söndag är det ju fars dag!
(tårtan som är en rise crisp tårta är toppen braig att frysa)
I år blir det väldigt lite firande i det här hemmet.
Pappa/sambo ska nämligen spendera halva dagen ute i skogen(på jakt)
och resten av dagen kommer han att lägga på nån "bygg" kurs här i närheten.
Men en tårta ska han alltså få......och troligen ett par triss lotter =)

Hur kommer ni att fira far hemma hos er?
Har ni traditioner eller blir det lite som andan faller på......
I vanliga fall, år efter år så har sambo/pappa här hemma
alltid fått ljudböcker i paket & älgstek till middag.
Men efter alla veckor med sjuka barn,
så har det inte hunnits med att handlats några ljud böcker.
Och eftersom han ändå inte kommer att vara hemma många minutrar på söndag,
så får det bli en enklare middag.
MEN jag tror att han kommer bli väldigt nöjd i allefall =)
Så där,
då var det hög tid att starta med dagens lunch.
Idag står det spagetti & köttfärssås på menyn.....mumma!
(tidig luch eftersom sambon ska iväg på jobb)
Trevlig torsdag på er!

6 kommentarer:

  1. Vet inte hur vi ska fira i år, med tanke på att ingen lagt ner några större ansträngningar under de två Mors-dagar som jag "firat".. Nån tårta blir det inte eftersom det innte uppskattas iaf =P

    Jag vill också kunna baka och hamstra i fysen för att kunna ta fram vid passande tillfällen. Men just nu är jag glad om maten jag handlar hem får plats i våra små skitutrymmen.. Längtar efter riktigt kök!!

    Hade jag haft 45 ägg så hade jag lätt satt mig i en buske och kastat på bilar som kör alldeles för snabbt ;)

    SvaraRadera
  2. Haha, läste precis din kommentar. Jag tog inte illa upp. Jag vet ju att jag är en irriterande jävel, så det var kul att få lite nytta av det =D

    SvaraRadera
  3. Låter som ett lagom firande på Fars dag & i år kanske han får äran att skjuta älgsteken själv, skratt.
    Här firas endast med lite små presenter & en fika...
    Ha en trevlig bakande dag:) Kram Milla

    SvaraRadera
  4. Här firar vi pappa genom att ge pappan i familjen frukost på sängen och något paket. Sen blir det tårta hos min pappa senare. Sambons pappa skickar vi en tanke, han bor i himlen numera:) Märkvärdigare än så blir det inte.
    Skulle gärna vilja ha receptet på din tårta, den låter spännande!
    Tack för din kommentar hos mig :)
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Här firas farsdag lite som andan faller på... ;-) Troligtvis blir vi bjudna på mat + tårta hos mina föräldrar/morfar & mormor, det är så det brukar vara.
    Men farsdag är trots detta mer uppmärksammat än morsdag...

    Elin sjuker, en riktig snor-unge, själv har jag ont i halsen och huvudvärk.

    Jag har en dröm, att någon gång ska jag ha hönor, men 45 ägg i kylen, nej tack så med Din facit så blir det max tre hönor för mig :) kanske 10 tuppar :D

    Ha en bra fortsättning på torsdagen *kram* Åsa

    SvaraRadera
  6. Här firar vi inte fars dag eller mors dag ngt vidare. Dessutom jobbar pappan i huset på söndag och jag ska sjunga gospel i kyrkan och mamma ska vara barnvakt!

    Men jag skulle gärna vilja ha receptet på den där rice crispies-tårtan! ;-) Tårta går väl alltid ner! Man kan ju alltid äta lite tårta på kvällen när alla kommit hem.....eller.... *s*

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails