20101119

Motivation

Det blev ingen energi anstormning efter den tidiga kvällen igår.
Dock hittade jag motivation =)
Den motivationen använde jag till att städa huset alà fredags städning.
Sen var det dags att skapa nått gott inför det stundande vännina + barn besöket.
Bestämde mig för att skapa en äpple paj.....det är ju mumma.
MINDRE mumma är det dock, att få äpple ingnuggat i ögonen =(
Och då i synnerhet när man är stenfrukts allergiker.
Så, halva dagen har gått till att återhämta mig
ifrån akut allergi medicin och att gno mig i ögonen.
Men, pajen blev toppen god.
Besöket var välbehövligt och som sagt var;
så har jag numera ett städat hem!
Så nu får gärna helgen komma =)
Energi kan jag säkert hitta i morgon i stället!
För motivationen, ja den är numera slut.
Och Janeth ska strax ta sig en helig slappar kväll på soffan.
Tillsammans med en liten familj.
De stora barnen är nämligen hos sin pappa denna helgen.
Hoppas att ni andra också får en härlig fredagskväll!

6 kommentarer:

  1. Det verkar ju lite onödigt att gnugga ögonen medan Du skalar äpplen, är oxå allergisk mot t ex men har hittills lyckats hålla mig från att gnugga in äpplen i ögonen.
    Kanske skönt en helg med bara tre barn, men är de stora verkligen de som kräve mest och är jobbigast ;-)
    Tidvis under dessa sjukdagar har Elin varit rätt billig och då är ju hon bara en...
    Ta det nu lugnt och försök vila, samla krafter etc ha en skön fortsättning på fredagen *kram* Åsa

    SvaraRadera
  2. Haha, nej då Åsa. Dom är de som är minst "jobbiga", men när små barn sover på kvällen, så kan jag göra precis vad jag vill.
    Kan välja tv program själv....pilla mig i navlen utan att "någon" kräks etc ;)
    Självklart så är de saknade, men jag ser det mer som att hinna ladda batterierna och kunna ge mer kvalitet när dom kommer hem på måndag igen =)

    SvaraRadera
  3. Uj,stenfruktsallergi och sveda/klåda i ögonen är ju inte vad man vill inleda fredagen med:(

    Skönt att det ändå blev en lyckad dag och trevligt besök är ju alltid kul.
    Kram Milla

    SvaraRadera
  4. Nej men usch, stackars dig! Lät ju inget mysigt alls.
    Men nystädat är trevligt likaså besök :)
    Hoppas du får en fin lördag.
    Du har en award inne hos mig.
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Du får inte gnugga ögena med äpplen Nettan!!! Toka! :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails