20101125

Vi ser det snöar!

Men himlans!
Snö är ju så underbart!
Och vi har massor av denna härlighet =)
Barnen älskar snön lika mycket som mig.....om inte mera.
Dom älskar snön så mycket, så dom kraschade mina shopping planer idag ;)

Det blidde, som ni förstår....alltså ingen shopping idag.
Men det gör inget, för pappa/sambo tyckte att vi skulle stanna hemma.
Och istället åka in till stan på lördag, hela familjen!
Och så får det bli.
För barnen klarar 1 dag till(i morgon alltså) i skolan, utan att frysa ihjäl.
Det är ju inte så att dom inte har kläder, utan det behövs dubbla uppsättningar.

Så istället för att shoppa, så ska det julpyntas!
Och det älskar vi ju lika mycket som att det snöar.
Det är ju hög tid att börja med pyntet nu, för det är ju inte många dagar till 1 advent.
Och jag tror & tycker att det känns,
som om det är väldigt många som längtar efter den här julen?!

Här skrivs det önskelistor för glatta livet och dom som inte kan skriva.....
......ja dom klipper & klistrar.
För ska det hinna skickas några brev till tomten, så är det ju dags nu.
För ni har väl inte missat,
att man får svar av självaste jultomten om man skickar med namn & adress i sitt brev?
Väldigt uppskattat i den här familjen =)


Någonting som oxå är väldigt uppskattat i den här familjen, både ibland barn & vuxna.
Är de nya frukt mixerna som nu har kommit till affärerna här runt omkring.
Ett toppen smidigt litet "mellis" tillskott nu när barnen är ute mycket.
För nu går det åt massor av energi!

12 stycken askar med torkad frukt mix i varje paket.
Och till ett väldigt överkomligt pris, ca 25 kronor.
Dessa frukt mixer marknadsförs av Haugen-Gruppen AB.
Här tackar inget barn nej till frukt längre.....alltså en väldigt nöjd mamma =)
Men nu, har det fyllts på i energi föråden.
Och det är åter dags att bege sig ut i snön.
Trevlig torsdag på er allihopa!

5 kommentarer:

  1. Har ALDRIG sett dessa fruktmix-paket, de vore ju toppen även här hos oss :)
    Kul med shopping hela familjen, en utflykt är ju aldrig fel :)
    Jag har "hittat" ett par extra täckbyxor till Elin i garderoben, förra vinterns extrabyxa passar fortfarande så nu plötsligt har Elin TRE par överdragsbyxor!!
    Från det ena till det tredje ;-) nu är det dax att börja försöka laga den trasiga maten :) *kram* Åsa

    SvaraRadera
  2. Sedär ja, kanske nåt att testa till frukt/grönsaks/det mesta annat-hataren Odin.. Tvivlar dock på att han går att överlista, men försöka ska jag göra =)

    SvaraRadera
  3. Härligt med vinterglada barn. Här ska snart pyntas inför julen med:)
    Har två sjuka barn just nu så det blir mycket vatten hit och täcke dit=D Skönt att få rå om dem lite...
    Designer skulle jag gärna bli om någon kunde sköta allt runtomkring och jag bara kläcker ideérna, skratt:) Skulle behöva en manager som skötte det praktiska, hehe...

    Fruktmixen lät inte dum men här få man vara glad om man får i dem vatten idag:/

    Hoppas ni får en bra helg med shopping och adventsmys!
    Kram Milla

    SvaraRadera
  4. Här har det snöat hela dagen också och jag har lyckats börjat adventspyntat så smått också :) Nu längtar jag verkligen till julen!
    Vi tar shopping på lördag också, mer kläder till barnen! Haha :)
    Har sett Fruktmixen men aldrig köpt den, men det ska jag minsann göra nästa gång jag handlar.
    Ha en fin kväll.
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Tittar in och kollar läget, tackar för de kramar jag fått och som kändes bra, precis vad jag behövde.
    Lämnar så en *kram* och hoppas Du/Ni har en skön fredag.
    Nu ska jag försöka göra lite nytta innan jag hämtar Elin kl 13.
    *kram* Åsa

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails