20101116

Snart dags att börja

Oj, så många reaktioner jag fick på mitt inlägg igår.
Det värmer så klart, att många delar min uppfattning & ger peppande kommentarer.
Men jag kan känna att det är sorgligt att så många har upplevt samma sak =(
För det är ju så här,
att även om man har svar på tal & kan försvara sig....
...så blir man ledsen och sårad.
Det spelar ingen roll hur stark man är & försöker visa sig, så tar man ändå åt sig.
Men idag är en helt ny dag.

Det är bara jag och lilla Simon hemma.
Dom andra är där dom ska, på dagis/skola/jobb.
Så vi har passat på att göra ingenting......förutom att bygga lego & umgåtts =)
Men sen ikväll, då pappa/sambo & resten av familjen har landat hemma igen....
Ja då ska mamman i huset sätta igång med tapet uppsättning!
Väggen är spacklad & slipad, så nu är det bara att sätta igång.
Och jag kan knappt bärja mig, vill ju sätta igång direkt.
För det ska bli så skoj,
att få stoppa in nya och gamla härliga möbler & prylar i barnens nya rum!

En liten "smyg titt" på några av prylarna som vi tog med oss hem ifrån IKEA i helgen,
kan jag ju bjuda på så länge ;)












Och eftersom Izabell valde en pirat tapet i Grönt, så tyckte vi att dessa sakerna skulle passa toppen ihop!

Men nu är det, som igår snart dags att bege sig ut i bilen igen.
Dagis barn & förskolebarn ska hämtas!
Ha det bäst!

5 kommentarer:

  1. Åh håller ni också på med omtapetserig? :) Skojigt, vi ska precis börja göra om lite här hemma. Fast jag kan inte tapetsera, men gubben är en fena på det. Jag inreder när det är klart, det är mer min melodi :)
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Vill se tapeterna, vill se tapeterna!!!
    Det går jättebra för Robert i skolan. Han har så smått börjat intressera sig för bokstäver och ord, och kan läsa enklare ord genom att ljuda. Dock har dom inte börjat med läxor än. Fast det hinner han nog få sen...
    I mon ska han tillbaka till skolan efter att ha varit hemma två dagar för maginfluensa. Jag hoppas att jag har klarat mig...
    Hoppas tapetseringen gått bra!
    Kram Kick
    PS Jag vill se kort på dig och MAGEN!

    SvaraRadera
  3. Ja Du Janeth, shoppa live är något jag oftast BARA gör när vi är ute med husvagn om sommaren eller om jag ska till sjukhuset... Vi har 7 mil enkel väg till närmaste leksaksaffär och 10 till närmaste Åhlens, Lindex sedan vete sjutton om det inte är närmare 20 till H&M, KappAhl och sådant mer exklusivt ;-)
    Här blir det shoppa online till 99% :D
    Skattkistan ser skoj ut, är det IKEA?
    Ha en bra onsdag *kram* Åsa

    SvaraRadera
  4. Hm, hemma idag också, Robert mår fortfarande inte så bra... :(

    Men det är ju jättefint med gravidmage, snäääääääääälla ;)

    Ha en bra dag!
    Kick

    SvaraRadera
  5. Hallå hjärtat!
    Jo visst delar mina barn rum. Jag ska försöka förklara lite enkelt hur vi har det. Vi bor alltså 7 personer i en fyra.
    Jag har ju två tonårsgrabbar på 17 och 16 år som är hos mig varannan vecka. Dom två delar rum, ett litet rum.(Vi har två små sovrum, och ett lite större).Sen har jag två killar till på 7 och 10 år med en annan karl (usch på mig) dom två delar på det andra lite mindre rummet.Dom är också hos mig varannan vecka. Sen så har jag och sambon det största sovrummet och innanför det ligger en klädkammare med fönster som lilleplutten Melvin bor i. Nu ska alltså tonåringarna få det största rummet plus klädkammaren och jag och sambon klämmer in oss med Melvin i deras rum. Anledningen är att vi sover ju bara i vårat rum medan tonåringarna lever ju liksom där på ett annat sett. Så i klädkammaren blir deras datorrum och i stora rummet blir det säng, fåtölj, tv, tv spel bord och sånt. Det behövs bara en säng för dom för den ena går alltid och lägger sig i småkillarnas rum för att få sova i fred. Dom är nämligen inte här samma veckor och det beror på att 17 åringen har ADD och 10 åringen har ADHD och för att uderlätta både för dom och mig så har jag dom inte samtidigt. På det sättet kan jag ge mer tid till var och en av barnen. Men ibland kommer alla samtidigt ändå :)
    När vi gör om nu så slipper jag då atomatiskt ha en hel hög med tonåringar i våran soffa som käkar chips och spelar tv spel, dom kommer nu få plats med det på nya rummet. Vilket jag uppskattar kan jag säga!
    Nackdelen är att vi får Melvin i vårat rum, men jag tycker dom äldsta är värda att få det bästa, dom flyttar nog snart ändå, hehe :)
    Nåväl, så kortfattat och enkelt blev det inte men jag hoppas du förstår ungefär hur vi har det! :)
    Massa kramar

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails