20101118

En sån braig dag.....

Ojoj, det här spöket är på väg att återta vardagen ;)
Det blidde nämligen inte många timmars skönhets sömn inatt inte =(
Och jag skyller allt på den där personen som sa; att gamla hus har massor av charm!
Jag skulle bra gärna vilja veta vart charmen i; sneda väggar, skeva tak och 100 tusen spikar i en liten bräda......sitter i!?
Det var som ni förstod, inte alls charmigt att sätta upp en fondvägg i det "nya" rummet =(
Men nu är tapeten på plats och visst, nu när jag tittar efter.....så blev det ju toppen.
Men det var ju efter väldigt många svordomar och ett stort lager tålamod som gick åt på köpet.
Och idag fokuserar vi på helt andra saker.
Vi möblerar nya rummet =)
OCH vi gläds åt att Philip har fått en plats på fritids!!
Redan på måndag så ska han få stanna kvar efter skolan & får åka bussen hem sen.
Philip är nöjd och jag, ja visst är jag också nöjd!
Det här mina vänner, känns som en toppen vecka!
Trots regn, rusk och små barn som har 411 frågor i kvarten ;)

7 kommentarer:

  1. Haha, ja det är nog inte bara charmigt med gamla hus när det kommer till renovering! :)
    Här har det slutat att snöa tyvärr och det ligger inte ens en enda lite pluttsnöflinga kvar på marken. Tråkigt!
    Nu är det helt plötsligt en plusgrad och alldeles grått och tråkigt. Men det blir nog en bra dag ändå :)
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Ha ha känner igen detta med sneda skeva gamla hus med femtioelva spikar per centimeter ;-) Vi eller rättare sagt J byggde ju om halva huset förra hösten, då Elin fick sitt rum osv.
    Bild på fondvägg, rum i helhet?
    Toppenbäst ju att Philip fått fritidsplats och Du slipper köra fram å tillbaka i omgångar under dagen.
    Ha en bra torsdag *kram* Åsa

    SvaraRadera
  3. Men, spikade du upp tapeten eller? Haha, anyway, bra att det blev bra till slut, måste kännas skönt! Och kanon det där med dagis och fritids och allt som verkar lösa sig till det bästa. Hoppas vi ses på måndag ^^
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Snea väggar vid tapetsering känner jag till :(( Inte roligt alls.
    Ha en fin dag

    SvaraRadera
  5. Ja, de snea väggarn känns igen..här kan man dessutom rulla ner i ena kökshörnet om man lägger sig på golvet, skratt.
    Jäpp, mår aningen bättre. Kramkram

    SvaraRadera
  6. Hahaha! Jag försöker oxå hitta charmen med gamla hus... Det vart förstås en liiiten förbättring efter fönsterbytet. Iaf nu när det är kallt. Nu slipper vi gå runt med mössa inomhus ;)
    Men väggarna... Ja vad säger man. Blir drygt att fixa det... ;)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails