20101112

Halvfarikat

Fredag eftermiddag, snart är det dags för fredagsmys.
Barnen som igår var skoltrötta kan nu lägga hela långa veckan bakom sig!
Och bara se fram emot fredagsmys & helg ledigt =)
Idag har planering gjorts OCH i morgon bär det av in till Kalmar!
Det ska shoppas tapeter, ny lackfärg och IKEA ska få sig ett besök.
Jag och Izabell ska få oss en heldag på tu man hand =)
Ingen är gladare än Izabell,
som har gjort helt klart för alla killar i familjen idag......
.....att hon inte älskar killar!
Hon älskar mamma och det är bara mamma hon vill vara med.
Så visst borde det bli toppen med en tjejdag i morgon?!
Och skönt för mamman,
som har lite svårt att hitta tid med bara ett barn i taget.
Men det är så det är ibland.
Då räcker inte riktigt tiden till,
& man hade velat stoppa den där klockan på väggen.
Därför är det extra skönt när man kan dela upp sig,
lite grann i allefall.
Men det är ju en hel del timmar kvar tills det bär av i morgon
och jag har en känsla av att det är lika bra att starta upp dagens middag.
Idag står det köttbullar/potatis/gräddsås på menyn =)
Självklart hemma lagad gräddsås........
Men för ett par år sedan så var det andra bullar.
Då lagades alla såser i detta hemmet, utifrån pulver.....köpt i affär.
Men sen glädjen för att stå vid spisen infann sig,
så har jag upptäckt att hemmalagat ÄR BÄST.
Och det faller oftare i smak hos fler....än vad halv fabrikaten gjorde.
Men nu, till spisen!
Trevlig fredag på er allihopa =)

4 kommentarer:

  1. Är mycket mätt, har nästan ätit mer än vad jag borde ;-)
    Vilken kjol tycker Du var finare, röd eller svart, till julbord/julafton?
    Din planering för i morgon verkar toppen, jag skulle gärna följa med Dig & Izabell (hon är ju min favorit av Dina barn... :D)
    Nu ska jag se om jag ska stoppa barnet i badkaret, köra igång diskmaskin och dricka en mugg te innan jag ska försöka sova ner Elin :)
    Ha en bra fortsättning på lördagkvällen *kram* Åsa

    SvaraRadera
  2. Härligt med en mamma tjej dag imorgon.
    Blir spännande att se vad för färg och ikea grejer mamma Janeth fixar hem:)

    Svar:
    Det är så roligt att vi kan dela vår humor och oplanerade vardag med varandra. Gillar ditt sköna sätt att se på familjeliv och vardag
    jag möter dig halvägs när som helst.
    Det var länge sedan jag åt en hel älg,skratt
    Hmm, måste nog skaffa större ugn också, hehe.

    Ha en härlig helg med mysdag i morgon. Massor av kramar, Milla.

    Ps.Blev det någon husvagn förresten. Kom jag på nu? DS.

    SvaraRadera
  3. Tvärtom här. Jag vill inte köpa halvfabrikat, men det jag lagar tycker inte Odin om =P

    Trevlig fredagkväll, och hoppas ni får mysigt i morgon och att Izabell älskar dig då oxå ;)

    SvaraRadera
  4. Åh, kom ju på nu att du hade skrivit att vi kanske skulle ta å träffas snart.. Pappa kommer ju nästa helg, och om vädret inte är piss så tyckte han att vi kunde köra och hälsa på på lördagen kanske =)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails