20101128

Min önskelista

Den där o-braiga mamman,
ja.....hon har ju inte lyckats få bort den där julhystering ännu.
Sanningen är den, att hon skapade lite mera julhysteri igår.
Ute ibland 21972 andra julhysteriska människor,
som oxå befann sig någon sorts trans!
Människor ÖVERALLT!
Till höger & vänster!
Det bjöds på pepparkakor och glögg, skrikande barn ibland vimlande folkmassor.
Julmusiken som ekade ibland små nissar som delade ut gratis lussebullar.....
Gråt och tandagnissel.....föräldrar som kliar sig i huvudena när kön till kassorna bara växer
OCH när varorna börjar ta slut.
Ni vet alla såna där bra pris varor som finns i begränsad upplaga........
.......ja då kraschar ju hela jul konceptet.
VART TOG DEN GAMLA JULEN VÄGEN!?
Då barnen hade små lagoma önskelistor.
OCH då ögonen tindrade vid åsynen utav 1 glittrande julklapp?!
Är det verkligen möjligt,
att det är vi själva som har skapat detta köp begär?!
Att det står Sony Eriksson på plats 1 och Lee jeans på plats nummer sist,
när barnen är färdiga med årets önskelistor??
Jag får panik och försöker snällt förklara,
att man absolut kan ha en toppen härlig jul utan dessa dyra saker.
Att det hela egentligen handlar om gemenskap, kärlek och självklart mat/godis.
Klapparna är ju liksom bara en bonus.....eller?!
Jag håller nog på att bli så där gammal,
som mina egna föräldrar var.....när jag ville ha det där dyra dockskåpet.......
.......eller den där super dyra radion.
Tur är det, att jag nu har växt upp & har en mycket lättare önskelista att genomföra.....
1. Glada barn
2. En vit jul
3. God mat
4. Julstämning som sprider sig utanför dörren
5. Massor av kärlek
Se, så svårt kan det väl inte vara att genomföra den listan ;))
Men nu, åter tillbax till hysterin =)
Trevlig 1:a advent mina vänner!

2 kommentarer:

  1. Ja,visst är det trist att shoppingen skenar iväg i samma takt som längden på önskelistorna.

    Säger dubbel-moral-tanten här som ska iväg på jul-shopping idag om snön tillåter vill säga, skratt?

    Här försöker vi att begränsa antalet klappar med att "om man önskar sig" 1 dyr sak (inom rimlig ekonomisk gräns) så får man inte så många paket.
    Deesutom så lägger vi mer krut på födelsedagarna.
    Men jag håller helt med dig att vad som verkligen spelar någon roll är ju myset och förväntningarna och traditionerna som skapar stämningen och julandan=D

    Klapparna ska inte överskugga glädjen av tindrande ögon när tomten kommer...jag blir nog aldrig vuxen, skratt. För här tindrar ögonen på både stora mamma och de yngre:)

    Önskar dig en mysig advent och låt de andra stirrande, stressade föräldrarna stressa för sig själva:) Ta ett djupt andetag och stäng ute alla runtomkring dig och lyssna efter bjällrorna från tomtens släde, skratt=D
    Kram Milla

    SvaraRadera
  2. Ha en bra 1:a advent *kram* Åsa

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails