20110718

Dålig trend.....

SUCK!!
Trenden med dåligt väder håller i sig & inspirationen ligger inte på topp =(
Sommarlovsdagarna försvinner hissnande fort om det ska fortsätta på detta viset!

Barnen vill ju bada och utnyttja friheten att kunna vara utomhus.
Nu blir det mera filmdagar växlande med lite lek & spel när andan faller på.

Som ni anar, så går även husbyggandet ganska så dåligt när det regnar.
Skulle med lätthet kunna säga,
att spikarna som spikats under helgen är LÄTT räknade.

Men å andra sidan,
så är allt som går framåt.......
åtminstone ett steg i RÄTT riktning =) Bilden är tagen exakt under den enda timmen det var uppehåll igår!

Fler saker som går i RÄTT riktning.....är ju att fönstrena är på PLATS!
Det blev rysligt bra & faktiskt inte såååå RYSLIGT dyrt som vi trodde =)
Så nu slipper vi elda för "kråkorna" i vinter OCH slipper skämmas över trasiga fönsterrutor som ingen orkar ta itu med.....JIPPI!
Hall fönster........
Och köks fönster!

5 kommentarer:

  1. Ah,vi har med några fönster som skall bytas. De är inte trasiga men fönsterramarna är gamla och ruttna och jag skäms :P Alla grannar har så ordningsamt och snyggt. Jag försöker hålla ordning med det jag kan men när det gäller fönsterbyte måste vi ju vara två :P
    Vi har två fönster kvar att byta och ett som skall byggas igen.
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Lilla Stugan ser ut att bli finfin.
    Kul med bilder på Dina/Era nya fönster, ser ju bra ut :)

    Jag säger som Barnens Hjältar - vi har oxå fönster som borde åtgärdas, på vår altan är fönsterrutor trasiga/de är provisoriskt lappade & lagade och ser ju mindre skoj ut.

    Regnvädret har nu kommit till oss och genast mår jag sämre :( mer värk & brpkig mage.

    Ha en bra måndag trots trist regnväder *kram* Åsa

    SvaraRadera
  3. Haha jag tror han inser att det inte växer riktigt så snabbt :P
    Här har solen skinit nästan hela dagen trots regnprognoser så vi tackar och tar emot!

    SvaraRadera
  4. Det var ena fina fönster där :) Här har det både varit sol och regn idag, men ett flertal mulna dagar har passerat...Vi vill oxå ha sol så vi kan bada...humöret är inte på topp här heller...

    Fin liten stuga på bilden :)
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Janeth (humor på väg) Nog för att jag visste att ert hus inte var så stort men att det var sååå litet, asgarv,trodde jag inte, hihihi.
    Det ser ju ut att bli jättebra ju...men nå´t snickarväder har det inte varit här heller.
    Så skönt med fönstrena utbytta..vi har ett gäng projekt( typ fönsterfoder,dörrfoder,omålat etc)
    som hänger efter oss(fortfarande efter 5-6! år)
    Ni har stora fönster, härligt med ljusinsläpp...jag blir riktigt nyfiken på hur ert hus ser ut..både med naturen utanför och inuti.
    Hoppas att det snart blir sol så sommaren hinns med att njutas av. Kramar från Linghem/ Linköping.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails