20110705

Gubb tjuvar......

Efter regn, kommer ju som alla vet.....solsken!!
Och då även här hemma.
För efter flera dagars regnande, så blev det i dag.......just det!!
SOLSKEN.

Och som en SOL, sprang Simon ut.......för att titta till veckans jordgubbeskörd!
MEN..........idag kom det INGET jubel utifrån lilla trädgårdslandet =( Någon(läs fåglarna)hade ju varit där och norpat nästan alla "gubbarna" redan! Men, som sagt......efter regn, så kommer det ju solsken.....så även för liten Simon.
Som till slut tyckte att gubbarna som fanns kvar.......smakade toppen gott =D
Slutet gott.......allting gott & snart finns det flera goda gubbar att mumsa på =)

3 kommentarer:

  1. Åh lille gubben, stackarn. Vi jagar fåglar här vi med från våra stackars jordgubbsplantor men de lyckas ta för sig ändå. Vill inte sätta nät över heller för då kan ju fåglarna fastna och skada sig.
    Får se hur det går med städandet här, har redan tappat sugen :P

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig skara ungar du är mamma till:)!

    SvaraRadera
  3. Naw, vilken besvikelse :(
    Det är tufft att bli snuvad på de goda röda..
    Jag skulle nog gjort precis som Simon, för jag älskar de där gubbarna.
    Även här har solen tittat fram och imorgon far vi västerut...

    sv:Kursen var helt ok och jag är glad över att jag kom iväg =D Det känns gött!
    Det var inte så läskigt att möta 4 okända gruppdeltagare som jag hade fasat för. Nu är ju den första gången avklarad så nästa blir ju inte lika läskig. dessutom har de ju sett mitt snygga öga så nu kan jag nog komma undan med både morgonrufs och orakade ben, skratt.

    Ha det nu riktigt gott!
    Kram

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails