20110711

Motstånd.....

Jag har stött på patrull......eller med andra ord; Jag har stött på problem!!
En tuff liten kille iklädd fårakläder....entrade nämligen vardagen i morse.
Han lämnade ifrån sig nappen och slängde nattblöjan.....
allt enligt mammans planering.
Han åt upp sin frukost och tackade för sig.....
genom att lämna ett synligt spår på matstolen =P
Och ni anar kanske nu......
att det är den lilla killen som ska bli både blöj & nappfri
på en o samma gång som jag pratar om =D

Jaja......ROM byggdes ju INTE på 1 dag!!
Mitt sinne är lugnt & samlat =)

Efter en liiiiten stund så stötte lill killen på stooora byggnads problem i klosshögen.....
Vilket snabbt ledde till GRÅT,
som i sin tur........snabbt ledde till HÖG ljuda protester
eftersom nappen inte fanns att "hitta" ;)

Och för att "hämnas" mammans elaka handlingar......
så lämnade han ett nytt visitkort på stora mattan i vardagsrummet!
Mitt sinne ÄR lugnt & samlat =)

Nu kan man ju undra,
varför jag inte bara låter barnet springa runt och skvätta ute i stället....
precis som igår.....då allt gick så BRA!
Jodå, precis....det regnar ju idag =(

Men skam den som ger sig.......
Så nu är det bara till att tvätta, tvätta och torka, torka!!
Mitt sinne ÄR lugnt & samlat =)

För det är nog lika bra att vänja sig.......
Det kommer nämligen bli 100 ggr svårare
att få Matilda "napp" fri när det är dags för henne =P

6 kommentarer:

  1. Åh men hon är så söt med sin tumme :-)
    Ja det är inte det enklaste det där med nattblöjan. Min nyblivna femåring pinkar ner sig om han inte har nattblöja, har han blöja pinkar han inte ner sig. Vad gör man liksom? Min tioåring var precis likadan och med honom löste vi det genom att han fick sova med långbyxor på. Det funkade :P

    SvaraRadera
  2. Så stor den lille S blir utan både blöja & napp, här har Elin napp på natten, hon får den i samband med pyjamaspåklädning och den tas bort vid frukost.
    Jag har inte orkar ta strid om napp under natten.
    Vi är i alla fall hemma nu.
    Blir bilder senare.
    Ha de bra *kram* Åsa

    SvaraRadera
  3. Åh ja det där kommer jag ihåg. Men ja att sluta med tumme är nog lite svårare än att sluta med napp ;) svårt att gömma undan. Kram

    SvaraRadera
  4. Åh men lillkillen =) Skönt att veta att det går tillslut iallafall!
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  5. Åh söta söta!
    Ser faktiskt riktigt gott ut:)!

    SvaraRadera
  6. Haha!! Ja den där tummen är inte lätt att gömma ;) Och man får se det från det ljusa sidan. Så länge det bara är "skvätt" han lämnar lite här och där så får man vara nöjd. Eller?

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails