20110720

En soft en....

Egentligen så ska jag INTE sitta här vid datorn just nu......
För egentligen så ska jag måla en köksdörr!
MEN den obotliga rädslan för att bege mig ut i en stor MÖRK maskinhall på egen hand....
för att hämta in slip papper......
gör att jag får vänta med att måla tills arbetande sambo kommer hem......
i natt någon gång.

Så i väntans tider, tänkte jag bjuda er på dagens shopping! Japp, en sån där som finns i nästan varenda trädgård Sverige runt.
JAG har varit motståndare väldigt länge.
Enkel anledning till det,
är att jag för 10 år sedan fick åka ambulans med stora sonen.....
just efter att han slagit i huvudet när han studsade ur en studsmatta.
DÅ kan man ju fråga sig; HUR hon tänkte NU?!
Och jag har ingen braig förklaring.....
inte mer än att jag är soft och helt enkelt lät mig övertalas....efter 2½ år!!
För så länge har det tjatats om just en stooor studsmatta.

SAGT och gjort, så körde vi idag.....med 2 bilar in till stora staden.
Där gick vi(jag, lilla gubben & barnen)
in på JULA och köpte oss exakt det som syns på bilden.
Pengar kostade ju det såååå klart.....
MEN Janeth hade ägnat lång tid till att kolla igenom studsmattautbudet som fanns.
OCH konstaterat att det var liiite billigare på just JULA.

Efter betalning & inpackning i sambos bil,
så vände han kosan hemåt igen.
Matilda, Simon & Philip följde med honom hem.
Vilket gav mig en chans att handla utan bebis skrik.

Så jag och stora flickorna begav oss till Ica Maxi
för att handla mat & andra förnödenheter.
Och vad tror ni står innanför dörrarna?!
Mycket riktigt!!
Exakt samma stooora studsmatta, med nät och stege......
för 600 kronor MINDRE än vad dom tog IGÅR när jag satt och jämförde priser!!

NEJ, jag ringde inte sambo & bad honom vända....
ville ju inte utsätta barn i bil för hur mycket som helst.....
MEN huvaligen vad jag har varit SUR idag......sur som en citron ungefär!
Sura, har även barnen varit....eftersom det har regnat och varit mindre bra väder ute.
SÅ ingen studsmatta uppsatt idag inte.....men förhoppningsvis i morgon =)

7 kommentarer:

  1. Att vi köpte studsmatta var det bästa vi gjort. Den är kanon fr våra ungar som har överskottsenergi (ADHD) men även för de som inte har det.
    Det gäller att vara konsekvent med sina regler om hoppandet bara :P
    Vi har nöjt oss med tre regler. Hoppa max två i taget, hoppa inte när det regnar och ha inga föremål med in i studsmattan. Det funkar sådär, man får tjata på de små :P

    SvaraRadera
  2. Åååhhh vad roligt med en sån där studsmatta!!!
    Jäkligt drygt med priset! Sånt där händer mig hela tiden och jag blir skitsur!!!
    Men hoppas du oxå får hoppa loss lite, det är ju hur kul som helst. Jag brukar studsa hos min kusin med hennes barn :)
    Men hoppas ni får bättre väder bara.
    Kramar :)

    SvaraRadera
  3. Vi lämnade våran studdsis i det gamla huset, vilket jag ångrar idag :( blir nig till att införskaffa en ny, ganska snart ;)
    Kramiz och ha en fin dag.

    SvaraRadera
  4. FY vad tråkigt sånt är.. Känns ungefär som när ens telefon kostar 3000 kr mindre typ 3 månader efter att man köpte den.. Typ.

    Här önskas oxå en studsmatta. Har sett en jättelåg (typ 30 cm hög) och rektangulär stor sådan hos en bekant. Vet dock inte var en sån finns att få tag på../Syrran (Jag skiter i att försöka kommentera med mitt Google-konto, eftersom jag säkert kommer slå sönder datorn innan det fungerar.)

    SvaraRadera
  5. Nej, vilken käftsmäll. Vem vill upptäcka just den prisskillnaden då man tycker att man har gjort ett bra köp :(
    Kan inte Ola åka och byta innan ni packar upp den?
    Hoppas iaf att ni har fint väder idag, torsdag för här ståre regnet som spön i backen.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Snål-Åsa hade då genast bytt bort den dyra studsmattan och köpt den billigare, jag hade utan att blinka utsatt barnen för lite extra bilåkande allt för de där 600:- som jag/vi kunde göra något roligare för, japp jag är SNÅL ;-)

    Men Du allvarligt, SÅ HIMLA TRIST :(

    I dag har vi haft finbesök av J's syster och hennes 5åriga Tilde, kul.

    Ha en fortsatt bra torsdag *kram* Åsa

    SvaraRadera
  7. Jag misstänkte att det skulle bli succé!!

    Ja du vilken resa, det skall bli så kul :-)
    Hoppas du haft en bra dag med barnen!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails