20110719

Softande virrhöna.....

Jag tror bestämt att blogglandet ligger och softar för tillfället.
De flesta semestrar och njuter så KLART!
Precis som det ska var ju....när det är sommar =)

Vi har också njutit idag!
Både utav SOL & BAD .........men även utav oväntat BESÖK.
För tillfället, så är jag gladare för oväntat än väntat besök.
Kravlöst blir det om någon dyker upp utan förvarning.......
liiite mera krav på mig själv har jag ju när jag vet om att det kommer någon =P

Dagens oväntade besök bestod utav 5 barns mamman på gatan OCH hennes "minsting".
Minstingen är ifs 7 år....alltså lika gammal som Philip......men det är deras minsta så.....
Toppen skoj med vänner på besök och i synnerhet när dom har badkläder med sig.

Dagen till ära, så har jag nu lyckats beställa BÅDE tårtor och maten som skall intas på dop/kalasdagen!
Så än är hoppet inte ute för den här virrhönan......
även om jag lätt hade kunnat klassas som virrhöna,
när det skulle beställas mat till X antal personer.

Och jag tror, att om bara alla gäster blir mätta i sina magar.....
så kommer dom att vara nöjda när dom åker härifrån sen ;)
Och vad gör egentligen lite skit i hörnen?!

Men nu.....tack för idag OCH sov gott =)

4 kommentarer:

  1. Mysigt med besök spontant!
    Hoppas duu får en fin dag! Vi skulle åkt och badat idag egentligen men det hopar sig moln och lillvildan i den här familjen bar sig så dumt åt igårkväll att hon har utegångsförbud idag :P

    SvaraRadera
  2. Virrhönan ser ut att ha det under kontroll, tycker jag =D
    Visst är de spontana, oväntade besöken de bättre men till skillnad från dig Janeth så får jag alltid hoppas att gästerna har tagit med fikabröd...annars får det knapra rabarberstjälkar eller dela körsbär med fåglarna, hihihi.( njae, paj brukar t o m jag kunnna slänga ihop).
    Hoppas din och Emmas myskväll blir just det. Mysig och att dopandet/kalasandet blir en härlig tillställning.
    Kramar från mig

    SvaraRadera
  3. Kommer man hem till mig/oss på spontantbesök blir det möjligtvis Ballerina/Singoalla kex till kaffet & glass till barnen, men det går bra det med :) Sedan får den spontande besökaren stå ut med både dammtussar & hundhår...

    Ha en jättebäst fortsättning på onsdagen *kram* Åsa

    SvaraRadera
  4. Lite skit i hörnen har ingen tagit skada av ;))) oväntat besök är, som du säger, kravlöst, och det brukar passa mig bäst ;)
    Kramiz

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails