20110715

Inte så smart......

Då den omtalade nya tvättmaskinen rymmer 8 liter tvätt,
så behöver jag just nu inte tvätta så ofta.
Det kommer säkert att bli ändringar på den fronten så fort dagis/skolor startar igen,
men just nu är det lugna gatan!
Vilket är väldigt skönt =)
Men det gav mig idag huvudbry.
Pga av striden med liten son; om att bli blöjfri.
Så låg det 8 stycken minikalsonger,
i den "vita" tvättkorgen + lite annat småkrafs.
VAD tar man då på liten son.....när alla kalsonger ligger i tvätten?!?

Självklart så måste ju tvättmaskinen startas.
Så jag granskar knappar och vred,
men kan inte finna någonting som gör att maskinen tar in mindre vatten.....
alltså till en halv maskin tvätt.

Jag får helt enkelt sätta mig med instruktionsboken i högsta hugg.......
Där hittar jag snabbt felsöknings manualen, med följande "felsöknings genomgång"

FEL......=ÅTGÄRD.........
Strömbrytaren är inte intryckt = Tryck in strömbrytaren.
Luckan är inte helt stängd =
Stäng luckan.
Kranen är stängd =
Öppna kranen.
Veck på utloppsslangen =
Räta ut slangen.
Maskinen har inte pumpat ut vattnet =
Vänta tills vattnet pumpats ut.
Tvätten ojämt fördelad i trumman =
Fördela tvätten jämt.
forts, fort.

HAHA......vilket TUR att det inte var ett av dom felen jag behövde ha hjälp med.......då hade jag verkligen känt mig osmart =P

Så jag bläddrar vidare, för det MÅSTE ju bara finnas en funktion som tar mindre vatten....
Och där, äntligen hittade jag förklaringen som stämde in på mitt problem!!

This is a SMART machine
!
Dvs, att den känner av & justerar vatten nivån utefter hur mycket tvätt jag stoppar i =P

Hm, nu är det konstaterat......Jag är INTE smartare än en tvättmaskin!
Synd bara att den inte hänger upp tvätten när den är färdig ;D

7 kommentarer:

  1. HAHA!!! Ja ibland kan man inte låta bli att förundras...

    SvaraRadera
  2. Ja egentid kan göra underverk! DU skulle behöva lite du med. Vet du vad som hade varit sjukt kul? Dragit in till sailet en kväll (när det nu är..). Käkat nåt gött och glott på folk. Pratat skit förstås, det hör till när man har egentid ;) Jag menar, Ola borde väl reda upp barnaskaran en kväll?? Hm.. Men skulle det vara så att han har svårt med amningsbiten så kan vi alltid planera in det till nästa sommar ^^

    Jag har faktiskt inte sett 3:an än, men den trillade ner i brevlådan idag, så ska se den i helgen tänkte jag. Sen kommer jag definitivt säkert att vilja se 4:an. För jag har aldrig sagt att dom är DÅLIGA! Bara lite överskattade ;)

    SvaraRadera
  3. Men Shit vilken sjukt bra maskin!!! :)

    SvaraRadera
  4. Ha ha :D/kram Åsa

    SvaraRadera
  5. Vilken fenomenal maskin! En sådan vill jag med ha. Jag tvättar nog tre maskiner om dagen här :P
    (Tygblöjorna en gång om dagen, på kvällen).

    Ang bonusdottern så vågar jag inte ha en riktig bild. Hennes mamma och jag kommer inte överens (pratar aldrig) så jag vill inte göra något som kan få henne att bli sur :P

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails