20110706

Full bokade.....på hemma plan!

Gräsligt trött, är vad jag är!
Ändå är det en HEL timme tidigare än det var igår när jag entrade datorn =P

Vi har haft en FULL bokad dag idag!
Då menar inte jag en dag,
full med bilkörning och en massa inbokade möten.....
Utan jag menar ju så klart,
en full dag utav en massa måsten!

Tur är det ju,
att vädret är med oss......annars hade vi aldrig hunnit med.
Vi hinner ju knappt med som det är!

Jag pratar ju så klart om husbygget...... Det tar TID, det kan jag tala om.
Självklart, så är ju slutresultatet värt att vänta på.......
men det är liiite drygt just nu.
För är man ute och grejar(läs hjälper lilla sambon)......ja då blir hemmet åsidosatt.
Ingen som tar hand om disk, tvätt, mat och plock.
Och sen när man väl kommer in för kvällen, ja då är man sååå trött!
Så jag kan garantera er, att mitt hem INTE är mottagligt för oväntat besök.

Men fint blir det nya huset OCH som sagt;
det ska bli så härligt att låta Alexander få flytta in.
Han ska alltså flytta "hemifrån" kan man nästan säga.........men bara nästan ;)
Pojken själv i fråga, ja han bara väntar och längtar =D

Så, jag har nog inte alls så mycket att förtälja idag.......mer än att,
vi idag fick massor av goiga bär utav lilla svärmor =)

Mumma för magen, med lite grädde och socker på.
Det mina vänner, är en sommrig efterrätt om något!
Men lite bär har vi sparat, så i morgon blir det syltkok.......
ja INNAN det är dags att bege sig ut & måla igen då så klart!
Men nu är det HÖG tid för att besöka sängen.
God natt på er allihopa!

4 kommentarer:

  1. Mysigt med ett litet extrahus!
    Numer får man ju bygga isolerade friggebodar på upp till 15 kvm utan bygglov så det kanske är något för vår största sen också :-)

    SvaraRadera
  2. Haha, jag tycker man har begränsad koll på tonåringarna som det är ändå :P
    De svarar när man ringer men när man frågar var de gör; - Jag är ute. Fast vem känner inte igen det från sin egen tonårstid?

    Jag litar på mina, jag litar dock inte på alla lösgående idioter i samhället så lite koll vill man allt ha ändå.

    Jag tror friggebod kan vara en bra investering ändå med tanke på bostadsbristen runt om i landet. Man vill ju sina ungar deras bästa eller hur :-)

    SvaraRadera
  3. Hoppas hon sovit gott och vaknat riktigt utvilad:)!

    SvaraRadera
  4. Det går ju riktigt framåt iaf!! Blir nog kanonbra! Hemmet behöver inte vara tipptopp på sommaren.Ev. gäster kan man förvisa ut i trädgården ;)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails