20110721

Psalm toner....

Torsdagen snart till ända!
Tusan så fort det rullar på....snart är det ju söndag ju!
Nervös?!
Ja, så klart!
För det där med att stå i centrum.....är ju inte min grej!
MEN återvändo finns inte som alternativ =P

Jag och Matilda har idag varit och träffat prästen inför dopet.
Namn skulle skrivas och dopet skulle utformas efter eventuella önskemål.
Psalmer skulle provsjungas,
under tiden som mitt sinne inte visste VART det skulle titta.
Känner mig en aningens DUM,
när jag sitter där och lyssnar på en präst som sjunger psalmer för mig!

MEN en urmysig kvinnlig präst får vi den här gången....jordnära var ett ord jag kände när jag umgåtts en stund med henne =)

Hon önskade lycka till och skulle hålla tummarna för att vädret skulle bli bra på söndag.
HÅLLA tummarna för samma sak ska även jag göra ;D


Idag har vädret faktiskt varit HELT ok....lite kallt & blåsigt ifs......MEN nu är i allefall studsmattan på plats!
Och jag kan ju lugnt säga att det har varit succé!!
Barnen har hoppat & hoppat och avslutade kvällen med att hoppa ett par hopp till.
Så JA......studsmattan,
som visade sig bli en DYR historia,
har & kommer helt klart att vara värd varenda liten slant!

Och som avslut på en redan väldigt bra dag.....så körde jag och Emma en tjej kväll igen.
Trollkarlens lärling var beställd ifrån Lovefilm.se
Och eftersom Nicolas Cage är en av mina favvisar på bioduken,
så passade ju den här filmen som handen i handsken ;)
En helt OK film med bra handling, vilket det brukar vara när Disney har varit i farten.
Filmen och Cage avnjöts tillsammans,
med vaniljglass och hemmakokt körsbärs sylt....mumma!!
TÄNK så LITE det egentligen behövs, för att göra 2 "tjejer" nöjda!

MEN nu, åter tillbax till den där vääääldigt tråkiga köksdörren,
som ska bli sååå mycket vitare & snyggare.

Tack för idag!!

4 kommentarer:

  1. Ja jag förstod det som att amningen skulle vara fullgott skydd. Jag vet inte ang Hep B vaccinet på BVC. Vi tillhör ingen riskgrupp så vi blev inte erbjudna det. Bara de vanliga tremånaders. Det var ju synd. Iofs är jag vaccinerad mot B sen länge. B är ju främst en blodsmitta och det går ju undvika jag är mer orolig för hepatit A som man kan få genom mat och vatten.Vi får kolla upp det där igen.

    SvaraRadera
  2. Ja, vi skall faktiskt åka dit ikväll med en tårta :-) Onoff kursade ju och igår hade vi sån tur att vi fick en dator för under halva priset. Den sista de hade :P Han önskar sig det :-)

    SvaraRadera
  3. Elin är inte döpt så detta har jag/vi klarat oss från ;-)

    Det var tillräckligt otäckt när vi gifte oss ;-) trots alla som satt och tittade på oss var släkt, vänner, nära & kära så kände jag paniken komma krypande redan innan vi påbörjat vigseln.
    Jag gillar inte att stå i centrum, bli tittad på...

    Nu beror ju uteblivit dop på att vi INTE är medlemmar i svenska kyrkan.

    Bara det inte regnar och är alltför kyligt kan vädret vara okey trots solen håller sig borta och för att hoppa på studsmatta finns det oftast inget dåligt väder... förutom regn då.

    Ha en skön fredag *kram* Åsa

    SvaraRadera
  4. Hallå Janeth, såg din kommentar inne hos mig och kan bara säga att du inte är ensam, skratt. Mitt knep för att verka vara social är att sätta mig hos de som pratar så mycket att de inte märker om jag är tyst och bara hummar, skratt. Dessutom satt jag vid bordet med min snart 100-årige morfar som vare sig hör eller ser;
    - Ett säkert kort !
    * förklarar nu för er som inte känner till min humor, Jag älskar förstås gubben*

    Dessutom stannade vi i 2 ½ timma och sedan sov jag som en död efteråt :/
    Nu dröjer det till september innan nästa sammandrabbning, pfiew =D

    Just ja, på tal om morfar/barnens gammelmorfar som också går under namnet gammelmuffen?
    Så kom Ludvig my son och viskade.
    - Mamma, han ser bara död ut men när jag trodde det så slickade han sig snabbt om läpparna. Så han är inte död.

    Tack o lov :)

    Studsa lugnt idag...Kram

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails