20110711

Stolt & Ståtlig....

Ikväll har jag målat.
Massor av blå färg!
HÖGT upp på stegen stod jag.
Ståtlig som en tupp & med Lady Gaga peppandes i iphonen......

Simon var också med på målarhörnan en stund.
Massor av blå färg målade han.....i pannan & lite på pinnen som låg brevid =D

Våran goa lilla kille!
Som också var stolt & ståtlig som en TUPP......
över att ha kissat någonstans inne hos farmor....
Men men, bjuder man in en blivande 3 åring på fika, precis när han har börjat pott träna....
ja då gör man det helt på eget bevåg ;D

Men nu sover han sedan länge....precis som hans äldre syskon.
Sover gör även sambo, som idag efter 4 veckors semester.....började jobba igen =(
Så det är alltså bara mamman kvar uppe och vaken!
Eller vaken var kanske att ta I....
Väntandes var nog det rätta ordet i sammanhanget
För i stridens hetta....så har ALLA små mini kalsonger nu tagit "slut"
Och numera snurrar allihopa i stooora tvättmaskinen!

Som vi köpte för ett litet tag sedan.......ifrån den där elkedjan som nu har begärts i KONKURS!!
Jag hoppas verkligen att maskinen är en toppen maskin, så att den absolut INTE går sönder......
för då kan det tydligen bli krångligt....trots att vi köpt en dyr försäkring.....

Men hur som helst......så väntar jag nu bara på att tvätten ska bli tvättad.
Elda gör jag också, så att tvätten kan hängas upp direkt & torka under natten......
För den här STRIDEN, ja den tänker jag INTE förlora <3

3 kommentarer:

  1. Du skall se när sommaren är över så klarar han det där galant.
    Vad typiskt med elkedjan, vilken otur. Hoppas att du får en härlig dag och att funkar bra när gubben börjat jobba igen. Min make börjar sin semester nästa vecka och jag längtar för även om man har mycket hjälp av de stora barnen är det skönt med lite avlastning vad gäller sysselsätta de yngsta :P

    SvaraRadera
  2. Ja jag såg att onoff begärd sig i konkurs, förhoppningsvis ska Er stora nya tvättmaskin fortsätta snurra på och tvätta bra under flera år.
    Vet faktiskt inte hur länge en tvättmaskin som snurrar på dagligen ska orka leva.
    J säger att den dyra försäkringen troligtvis inte behövs (säg upp den) eftersom hemförsäkring räcker.
    Nu hoppas jag Du får en fin tisdag med alla Dina hemmavarande barn.
    *kram* Åsa

    SvaraRadera
  3. Men det borde ju gå att ta det direkt med tillverkaren om det skulle vara nåt garantifel? Men det ska såklart inte behöva hända!!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails