20110714

En regning dag!

Vi har varit inne precis hela dagen lååång =(
Regnet har bara öst ner!!
Hela 45 mm hade det tydligen regnat under dagen sa lilla svärmor.
Vad det innebär har jag noll koll på. Men det har som sagt svärmor.
Hon har koll på väldigt mycket min svärmor, det mesta egentligen!
Hon noterar och samlar, allt för att inte missa något/någon =P
Sa jag förresten att hon bor i huset bredvid oss, på samma gård.......
För barnens skull, så är det ju toppen!
Mycket kakor & bullar blir det ju då ;)
Men, barnen får även god kontakt med en äldre släkting på nära håll.
Och det ser jag som ett stort plus för dom, eftersom vi inte har så många äldre personer kvar i släkten.

Men nu är det hög tid att avrunda den här torsdagen.
Liten Matilda ska nämligen få sitt sista mål mat för dagen. Hon har badat ikväll, vilket är det bästa som finns tycker hon!!
Men trött blir man ju så klar, av att plaska runt i bad baljan =)

God natt på er allihopa!

5 kommentarer:

  1. Milla har med badat idag, blir iofs ganska ofta nu när det är så varmt. Helt plötsligt började hon skrika som en tok, då låg hon och drog sig själv i håret stackarn :P
    Natti!!

    SvaraRadera
  2. Haha, det är lugnt, jag förstod att det blir oftare än så :P

    Ja jag blev alldeles till mig när hon drog sig i håret, lilla stackarn.. Nackdelen med långhåriga bebisar :P

    Ha en riktigt fin fredag nu :-)

    SvaraRadera
  3. Sötis!! Mina barn hatar att bada, duscha eller över huvud taget att tvätta sig. Eller, hatar är nog för milt uttryckt. De dagarna det är dax för bad/dusch (för under dessa omständigheter blir det inte varje dag..) så drar vi på det in i det sista och hoppas att den andra föräldern gör det.. Det slutar med att den ena får stänga in sig i badrummet med vederbörande, och den andra sitter utanför och håller för öronen. /Syrran (nu går det inte att kommentera igen...)

    SvaraRadera
  4. Usch för regn och en hel dag inomhus :(

    Sötaste lilla Wilda Mathilda <3

    Att bo tillsammans på samma gård med svärmor skulle jag never in my life klara av, jo kanske, möjligtvis om jag var tvungen och om det var J's pappas fru... Men inte skulle jag vilja bo ihop med J's mamma inte.

    Ha en bra fredag *kram* Åsa

    SvaraRadera
  5. Gomorron Janeth.
    Skönt att husvagnen nu har fått fötter och lämnat svärmor kikandes ut mellan gardinerna, hihi. Mysigt för barnen att njuta av bullar med farmor..lite som i Bamse..fast där blir det köttbullar =D
    Jag hoppas vädret idag är till det bättre, här är det iaf uppehåll.
    Ha en fin fredag...Kram

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails