20100508

Festligheter

Vi har varit ute i byn och lämpat av sambo/pappa.
Det var nämligen dags för den årliga 80-tals festen som alltså alltid går av stapeln denna helgen i maj....år efter år.
Och som ni kanske förstår, så är ju inte jag där. Jag hoppar helt enkelt över detta "spektakel" och stannar hemma i stället.
I hemmets lugna vrå :)
Självklart så hade det säkert varit trevligt att vara med på denna fest, att umgås med byns invånare och att ha lite barnfri tid.
Men vid denna tidpunkt, år efter år så är ju Janeth ganska så slut av alla allergipiller, innhalatorer, nässprayer och ögondroppar.......så jag orkar helt enkelt inte vara så där social och trevlig som man behöver vara på en vuxenfest.
Men å andra sidan så saknar jag det inte heller, jag tycker ju faktiskt att det är skönt att ha någonting att skylla på.......att få en kväll på tu man hand med barnen och att få en helkväll med "bara" mamma och dom stora barn hemma.
Och ikväll är det bara Alexander hemma, för Emma åkte till deras pappa igår.
Alexander har bokat film och nu stundar det bara läggning utav små syskon innan vi kan starta både film och popcorn maskinen :)
Mumms i magen och trevligt för själen, kan det bli bättre än så?!
Trevlig lördags kväll på er allihopa ;)

4 kommentarer:

  1. Tack :)

    Ha en trevlig kväll, nu ska jag och C titta på Brottskod försvunnen och äta chips.

    *kram* Åsa

    SvaraRadera
  2. Låter skönt. Jag är inte någon "ståhej" person heller:) Ha det så mysigt.Kramar Milla

    SvaraRadera
  3. 80-talsfest, ska man klä ut sig då? Erkänn att det är därför du inte vill gå =D

    SvaraRadera
  4. Haha, nej då. Utklädning är faktiskt ej ett måste....

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails