20100525

På schemat idag....

Det verkar faktiskt som att det gjorde susen,
att hålla tummarna för att den här veckan skulle bli bra.
Idag har jag tillochmed fått avnjuta morgonkaffet på egen hand =))
Och det var ju ett tag sedan!
För den sista tiden så har sjuka barn hållt mig vaken halva nätterna,
och när morgonen väl har kommit......ja då har allihopa hostat sig upp innan mig & inte gett en sekund ensamhet.
Men nu så, nu sitter jag alltså och är mätt på kaffe.........så härligt så ;)
Som mamma så behöver man få den där lilla morgon stunden för sig själv, för att ladda inför dagen.
Och idag står det nya aktiviteter på schemat:
Vi ska nämligen bege oss till Lyckeby, för att hämta upp en sandlåda till kusinen Odin.....
...troligen så får ju även hans lillebror Loke också leka i den...
....men det dröjer ju ett tag tills han är kapabel till att leka med sand.
Sen bär det av till "ta 3, betala för 2" skoaffären.......där ska det förhoppningsvis inhandlas sandaler till dom 3 minsta barnen i familjen.
Och självklart så ska Maxi få ett besök av oss också =)
Det behövs nämligen handlas lite gottigheter inför kalasandet som kommer gå av stapeln på torsdag.
Emma fyller ju år i morgon.....hela 12 år!
Men hon är ju hos sin pappa och kommer inte hem hit förrän på torsdag.....samtidigt som mormor/mamma, mostrar/systrar och kusiner kommer.
Det kommer alltså att gå åt lite mat och fika till det......och vi längtar, för det var ett tag sedan vi sågs.
Men nu är det hög tid att starta upp den här dagen, om vi ska hinna med allt som är planerat!
Trevlig tisdag på er allihopa =))

3 kommentarer:

  1. Lämnar ett avtryck :)
    Är på väg i säng... tänker ta tillfället i akt och passa på att vila när jag är ensam hemma.
    SKÖNT Ni verkar ha piggnat på Er, jag hoppas verkligen att det nu är slut på sjukdomar.
    *kram* Åsa

    Du, ha en bra dag :)

    SvaraRadera
  2. Skönt att ni är friska till nästa kalas:) Å hon blir nästan tonåring ju=D Grattis till Emma i morgon!

    Härligt attt träffa familjen & då får vi hoppas på riktigt vackert väder så ni kan vara ute också=D

    Ha en fortsatt lika strålande vecka & kaffe det ska jag ta mig en kopp nu, efter att ha varit på Maxi:))
    Kram Milla

    SvaraRadera
  3. Tag 3 betala för 2 är ju perfekt för er som har så många barn ;)
    Ha det bra!
    Kick

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails