20100524

Måndag hela dagen!

Måndag!!
Härliga sköna starten på en ny vecka är här och Janeth är glad =)
Jag tror nämligen & hoppas på att NU är det nystart. Den här veckan kommer innebära massor av härligt väder, massor av roliga saker och massor av friska barn!
Så nu är det bara till att hålla tummarna ;))

Vi hade i allefall en trevlig födelsedag igår......efter att sambon kommit hem ifrån gårdagens konfirmations tillställning så att säga.
Vi åt grillad mat och umgicks hela kvällen lång och visst var han nöjd över sina paket....även om han var mindre nöjd över att bli ett år äldre =(
Vi hade kommit på toppen braiga presenter detta året: Hammare, en fogsvans och två stycken ljudböcker.

Hans tidigare hammare hade nämligen försvunnit....efter att Janeth lånat den.
Hans tidigare fogsvans hade rostat......efter att Janeth glömt den utomhus.
Och ljudböcker, ja dom fick han för att han älskar att "läsa" böcker på jobbet. Och sitter man i en skogsmaskin hela dagarna, så förstår ju jag att det går åt en hel del böcker.

Men vi hann med lite andra bestyr i helgen också..........det var nämligen dags för att skövla "skogen"men med god hjälp så gick det hela super snabbt ;))

och himlans vilket bra resultat det blev

......för att inte tala om hur gott resultatet smakade i form utav rabarberkakor.......som nu ligger i frysen och kan tas fram för att förgylla många fika stunder i sommar =))

Men nu är det dags för att starta den här måndagen på allvar!
Trevlig måndag på er allihopa!

5 kommentarer:

  1. Vad härligt att ni fick mysa ordentligt med crosspappan:) Hihi, avåkningen i vintras kan säkert varit ett tillfälligt lekrus:))
    Skönt att ni verkar var på friska vägen nu, kanske gjorde rabarerkakorna sitt=D Det är ju så himla gott. Spännadne med kattungar även för er=D hade jag vetat så kunde jag bokat en av er istället, fniss.
    Ha en underbar måndag och kram på er allihop.

    SvaraRadera
  2. Go'morgon min sköna :)
    Lite lättare är det att kliva upp tidigt när solen skiner och det går tre fina rådjur utanför köksfönstret (ja vi har börjat förbereda oss för ev dagis i morgon fastän planen var först på torsdag, men, men pga mitt mående kanske Elin har roligare på dagis)
    Hallonbuskar skulle jag med vilja ha, kanske det blir besök på växthus/plantskola någon dag före midsommar om jag har tur :)
    Vår rabarber har knappt börjat växa, man ser knölarna, men inte mer.
    Ha en bra måndag *kram* Åsa

    SvaraRadera
  3. Haha! Vilket bra tips!! Att köpa present till nån som har allt är svårt. Då ser man helt enkelt själv till att han inte längre har allt xD

    Hoppas ni blir friska nu då så vi får ses på torsdag. Vi läängtar!! Och jag har mailat dig nu förresten =)

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Hoppas du haft en fin dag.

    Tipsar dig som tävlat hos mig tidigare. Nu har jag en tävling där man kan vinna ett valfritt smycke av ett värde på 150 kr.

    Var gärna med o tävla!

    http://www.sjubarnsmamma.com/2010/05/tavla-om-valfritt-smycke-av-ett-varde.html

    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  5. Mycket rabarber... =)
    Det har jag med... skulle vilja ha bra recept på något man kan baka förutom paj... vad är de för kakor du gör? *nyf*

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails