20100514

Sluta att drömma?

Izabell informerade mig precis om att det var fredag idag...
.....det hade hon hört på morgon Bolibompa.
Tycker du om fredagar mamma?....frågade hon lite klurigt.
Ja det gör jag, jag tycker att fredagar är toppen....svarade jag tillbax.
Det är bara för att du tycker om att fredagsmysa med oss! svarade hon glatt och log med hela ansiktet :))
Jag säger ju bara en sak: Barn är underbara!

Men sen spelar det ingen roll, hur underbar man kan vara som barn. Det är ändå super jobbigt att vara sjuk :(
Huset är fortfarande i samma hostiga anda.....och snoriga för den delen.
Men Alexander ska få åka hem till sin pappa idag........för nu har han längtat efter att få ha kalas hemma hos pappa också.
Och att veta att det finns fler paket någon annanstans, som bara väntar på att öppnas......ja det är ju lite jobbigt.
Någonting annat som har varit lite jobbigt......ja det var ju det här med min lilla(stora)hemlighet.
För mig/familjen var den stor, men för andra lite mindre.
Men som några gissade så handlade det hela om ett hus.
Ett större hus, med massor av skog och väldigt centralt till både skola/dagis/affär.
Ett drömläge så att säga.....och av erfarenhet om att det mesta inte blir som man tänkt......så pratade jag inte med någon om detta.....det fick vara en hemlighet!
Jag var inte ens med på hus/gårds visningen.....för jag är faktiskt väldigt trött på att låta sinnet drömma sig bort. Så jag nobbade allt och överlät bedömningen till sambon.

Men nu är hemligheten ett minne blott. Drömmen var inte sann denna gången heller :(
Och nu sitter jag ändå här besviken, en aningens ledsen och håglös.
För vareviga gång vi kommer fram till vad vi ska göra med vårt befintliga lilla hus, ja då dyker det upp något väldigt spännande hus någon annanstans Och då får vi ju nya idéer.....och glömmer helt de vi hade innan.
Och nu är Janeth så trött på att låta sinnet drömma sig bort, att inte hitta "hem" på riktigt :(

Så jag har bestämt mig för att inte fundera över detta på ett tag, jag ska bara vara och inte lägga ner mer tid och funderingar på husbekymmer.
Istället så ska jag låta sinnet få fantisera iväg i den super spännande boken som jag började att läsa igår.......Bokmal som jag är, så har jag ändå aldrig läst någonting av Åsa Larsson.
Och himlans vilken bok, jag kunde knappt lägga ner den för att laga middag igår.
Vilken tur för mig att det var dags för rester igår......snabbt smidigt och enkelt var det att slänga in hemmalagad pizza på värmning i ugnen.....och sen tillbax till boken.
Och nu, tillbax till verkligheten.
Tvätt, påklädningar, disk, bak och mat ska tas omhand och planeras.
Trevlig fredag på er!

7 kommentarer:

  1. Det ordnar sig med hus ska du se! Den som väntar på nåt gott...
    Ha en härlig fredag och mys med din bok, det låter mysigt.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig kommentar från Izabell:) Det värmer...Klart Alexander vill hem till pappa;) En av fördelarna med att ha 2 hem:)) extra paket, tihi.
    Har läst några böcker av Åsa Larsson. Spännande värre:O så jag förstår dig precis:)
    Trist när husplanerna går till besvikelse gång på gång. Vet hur det är innan man äntligen hittar rätt:) Låter som en god idé att försöka tänka på annat. Även fast det är svårt.
    Här hostar jag vidare precis som ni verkar göra men även om gårdagen blev inställd så räknar jag med att ge mig ut på vår miniweekend imorgon;) Skam den som ger sig!
    Ha en riktigt härlig fredag!!! Ps. Vår lille tissa är kastrerad så förvåningen vore glatt överraskande om hon dök upp med ett gäng små? DS.
    Kram Kram

    SvaraRadera
  3. Ja rester är himla smidigt, och ofta godare dagen efter =) Här åt vi varm smörgåstårta igår. Pappa tyckte den var supergod, så ditt recept ska få vandra vidare upp till Gävle!

    Och det där med hus.. Har man väl bestämt sig för en sak, då är det lika bra att sluta leta mer. Har ni bestämt er för att bygga ut, lägg ner Hemnet och Blocket. Fast vi redan bestämt vad vi ska göra så kan Anders visa hus på nätet och säga saker som; "Kolla bara läget detta huset ligger på, detta hade vi haft råd med..." O.s.v. Nä säger jag. Har man bestämt sig, då vill man inte veta om man ev. går miste om något annat!

    Trevlig helg på er! Kram!

    SvaraRadera
  4. Och skorna, haha (läste precis din kommentar). Har ingen aning om dom är inne, jag har inte sett någon som har sånna. Men jag är som du, har på mig det jag själv gillar oavsett om det är inne eller ej. Och jag tycker dom är skitsnygga, även om ingen annan har sånna. Men det tycker inte du att dom är förstår jag xD

    SvaraRadera
  5. En fredagshälsning från ett varmt, kvavt Norrland, det känns som om det är åska i luften.
    Bra mår jag inte, tyvärr, men bättre än igår.
    Jag tror som Du, Ni måste sluta titta efter hus och i stället bestämma Er för att bygga ut, eller?
    Antingen gilla läget eller aldrig vara nöjd liksom.
    Oj så klok och dryg jag låter ;-) förlåt, inte meningen.
    Ha en bra fredag *kram* Åsa

    SvaraRadera
  6. Hej var ett tag sedan jag titta in hos dig,hoppas allt är bra.

    SvaraRadera
  7. Ja Du Janeth, att bo på samma gård som en av mina två svärmödrar eller min egen mamma - nej tack - det hade jag aldrig överlevt och helt ärligt, risken hade nog varit 100% att jag & J vore skilda nu i så fall.
    Jag förstår det är jobbigt att "bo hop" med den äldre generationen.
    *kram* Åsa

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails