20100501

Då var det dags

Men OJ!
Min lilla hemlis, som jag håller hemlig just för att jag inte vill att den ska gå om intet....ja den har uppenbarligen gett mina kära blogg vänner stooora funderingar :))
Men jag kan lugna er alla, med att det kanske inte blir någonting av den.
Men att jag håller tummar och tår väldigt hårt den här gången
........där kom en stor ledtråd ;)

Vi hade en toppen mysig valborg igår.
God mat grillades och maten smakar ju som alltid så mycket godare när den intas ute i det fria.
En långpromenad med barnen i skogen fick avsluta barnens långa dag.
Mamman och pappan i huset njöt av härliga försommar kvällen och ja, ibland är allt bara så härligt och lugnt.
Vilket jag hoppas att ni andra hade det igår......lugnt och härligt :))

Idag är det ju 1 Maj!
Och här gör vi väldigt lite.
Sambo jobbar....vilket inte är ovanligt eftersom den egna firman får läggas till helgerna & det fasta arbetet till vardagarna.
Barnen njuter utav lördagsgodis och mamman i huset......ja hon snorar, kliar sig i ögonen och låter halsen irritera mer än en finne i pannan :((
Sommaren är ju nämligen på intågande och björkarna har börjat slå ut........
Det är alltså POLLEN dags!
Tabletter, näsdroppar och inhalatorn är numera vardagens höjdpunkter......
...och jag är redan less!
På måndag blir det till att ringa till allergi sköterskan, för jag är väldigt sugen på att testa någonting annat ät detta......
Men tills på måndag så får jag alltså hålla ut.
Men jag ska faktiskt trösta mig själv och resten av den hemmavarande familjen, med en nybakad rabarber paj & vaniljvisp ;)
Men det blir av frysta rabarber ifrån förra sommaren, det är nämligen hög tid att tömma frysen nu.
För ute i trädgårdslandet, ja där sprakar och knakar det för fulla muggar :))
Nu hoppas jag att ni också har en lat och härlig 1 Maj....om inte annat så håller jag tummarna för att ni snart får det ;)

4 kommentarer:

  1. Funderar på vart Janeth tagit vägen, om det hänt något... *kram* Åsa

    SvaraRadera
  2. Nej då Åsa, bara en helg fylld med allt för mycket annat.
    Men tack för din omtanke :)

    SvaraRadera
  3. Jag är så nyfiken nu och kikar in ofta ofta ofta för att inte missa avslöjandet av hemlisen!
    Jag måste ju iallafall gissa och då gissar jag på 1) nytt jobb, eller 2) gravid.

    Vad det än är så hoppas jag att du mår bra och att du kan bli bra från pollenallergin.

    Kramar 

    SvaraRadera
  4. Haha, tack söta för dina gissningar. Jag trodde ju aldrig att det skulle bli så många funderingar omkring detta :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails