20100510

Måndags röjj

Oj och himlans.....ja det är ett par väl valda ord för hur mitt lilla hem ser ut :(
Hur det förvandlades till ett mindre kaos.....det vet jag ej. Men jag vet att det skedde mellan klockan 15.30-21.30 igår eftermiddag/kväll.
Men hur, ja det kan jag inte svara på eftersom jag jobbade.
Inte ens sambon som varit hemma med barnen under samma tid, kunde inte förstå hur det hela hade skett ;))
Så idag blir det måndags röjj!
Om frun i huset orkar så att säga.
Snoret rinner, halsen kliar och huvudet bultar. Jag hade lite känning av detta redan i fredags, men då avfärdade jag det hela som pollen allergi.......men lill knodden i huset är också snorig och snudd på super gnällig......så jag anar det värsta......men hoppas så klart på det bästa.
Så hur gick det på jobbet igår?!
Jo då, det gick super bra. Så roligt och skönt att få komma iväg och göra någonting som man verkligen tycker är super roligt och givande.
Men det är faktiskt lika skönt och roligt att komma hem till sin underbara familj igen också :))
Men nu är det strax dags för att starta "upp" den här måndagen på allvar.
Skolbarn ska väckas, frukostar ska serveras och kaoset skall återställas till ett lugn igen!
Trevlig måndag önskar jag er alla!

5 kommentarer:

  1. Trevlig måndag önskar jag dig med:)) Kul att jobbet blev ett härligt ombyte i vardagen. Glömde att planering inte var nå´t för dig, fniss. Här krävs det förberedelser & planering för att jag & sonen inte ska behöva rubba för mycket på rutinerna, skratt. Ha det gott. Här har morgonen lugnat sig efter ett kaos av upprörd son. Blir nog en bra måndag snart.Kramar

    SvaraRadera
  2. Ha en bra måndag trots kaos och städning :) Kul det var skoj att jobba och allt gick bra.
    *kram* Åsa

    SvaraRadera
  3. Jag kan ju erkänna att jag hittills i dag inte gjort mycket, är trött och slö, vill ingenting.

    Jag har "sjukanmält" Elin, inget dagis förrän tidigast 18/5. Hon hostar fortfarande till hon kräks och är trött, trött.

    Ha en fortsatt bra måndag *kram* från en lat Åsa

    SvaraRadera
  4. Jag tror jag vet hur det hände! Odin behöver ca: 1 minut på sig för att vända upp och ner på ett mindre hus, så med betydligt fler barn som har betydligt längre tid på sig så kan jag tänka mig precis hur det gått till ;)

    Kul att det gick bra att jobba iaf =)

    SvaraRadera
  5. Haha, ja du Carro. det kanske är ganska enkelt att skapa kaos ;)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails