20100504

Fulltaligt

En känslo laddad mamma åkte idag in till stora sjukhuset.
Med sig i bilen hade hon lilleman......en glad lilleman som inte alls visste vad som väntade.
Och om mamman hade vetat om vad som väntade så hade hon nog vänt om........
Eller så är det egentligen så, att jag hade velat vara så strong att jag hade vänt, men samtidigt så vet jag ju, att det självklart är bäst att kolla upp någonting som kanske inte är som det ska vara.
Men på samma gång så rekommenderar jag ju andra föräldrar att gå på sin magkänsla......och min magkänsla sa mig att jag skulle vända.
Men men, nu är vi hemma i tryggt förvar igen.
6 stycken rör med blod i från lilleman är nu lämnat........två andra lite mera "görmsiga" prover skall lämnas ute på vårdcentralen i byn i morgon.......för skulle vi ha lämnat de idag, ja då hade vi fått sova på sjukhuset!
Men även om jag helst ville vända, så måste jag ju ändå berömma dom tok duktiga sköterskerna & läkarna som jobbar på barnavdelningen. För himlans vilka trevliga och tålmodiga människor :))
Men visst är det skönt att det är gjort. Att jag nu har visat upp min lilla kille och att läkarna själva fick se vilken tuff och pigg liten kille vi har här hemma.
När vi kom hem efter sjukhusbesök och handling på stormarknaden, så väntade ett fulltaligt hus.
För denna veckan är både Emma och Alexander hemma. Vi får alltså lyxa med att vara 7 personer hela långa veckan, och det går inte av för hackor det inte ;)

4 kommentarer:

  1. Skönt att ha det avklarat! Duktig Simon. 6 rör känns som väldigt mycket blod från en så liten kropp..

    SvaraRadera
  2. Skönt att det är överstökat. Lita på din magkänsla, oftast är moderkänslorna de riktiga "vetarna" :) Att du sedan ska roa dig med att fyll små provrör med annat grejs idag, fniss. Ja, nu får man skratta, va?
    Ha det bra nu och njut av den stora familjen=D Kram Milla

    SvaraRadera
  3. Hu - 6 rör? O my god. Men bra jobbat!
    Härligt och vara hela härliga familjen ett tag!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Jodå 6 rör blev det, men det var lite mindre rör än till vuxna. Men det gick ju bra och lillgubben fixade det gallant :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails