20100507

Flåsad i nacken.....

Det råder storm utanför vårt lilla hus!
Regn, rusk och som sagt, en ofantlig storm......undrar vart det ska bära av idag?!
Och visst skrev jag "vårt lilla hus"
För igår när huset inbjöd till lek med 2 skolkompisar, ja då liksom kröp våra kvadratmetrar ännu närmare......flåsade mig i nacken så att säga.
I desperation flydde jag ut med dom små barnen och överlät golvyta till större barns behov.
När kvällen sen kom, så landade jag återigen framför datorn på fler kvadrater jakt!
Hemnet.se, blocket.se......allehanda mäklarsidor plöjdes igenom......tillochmed fritidshusen fick sig en genomgång.
Hur desperat är man inte då?!
Visst finns den där hemligheten i bakhuvudet, men som senaste tiden har påvisat så tror jag inte på att det finns någon ultimat dröm som kommer att gå i uppfyllelse :(
Men nu ska vi inte hänga läpp för det.
Vi ska helt enkelt njuta av att vi åtminstone har en del kvadrater att gnälla om, att tvätt tunnorna är någorlunda tomma och att det i kväll är fredagsmys ;)
Trevlig fredag på er!

6 kommentarer:

  1. Gomorron!
    Hoppas ni snart hittar något större hus;) Jag tycker att vi saknar yta, 124 kvm på 4 pers, men ibland önskar man ett extra rum ändå.
    Inte är det billigt med hus heller...
    Men freda´är det så vi inte "missar" det, skratt. Äh, vad säger du? En kopp kaffe skulle sitta fint nu?=D
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Ha en härlig fredag med mycke myyys.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Det är storm här också, skittrist!

    Och du, det finns inget ultimat när det gäller hus, iaf inte om man inte är miljonär.. Kanske låter dumt från en som ska bygga hus, men tomten är absolut inte den ultimata. Så man får helt enkelt lov att kompromissa när det gäller boende, för ALLT kommer man aldrig att få.

    SvaraRadera
  4. Jag vet precis hur det är med för litet hus... trots vi "bara" är tre och ibland fyra som bor här hemma.
    Vi fick ju bygga om och vända ut och in på huset ;-) för att Elin skulle få ett eget rum.

    Trist med storm, det är ju inte skoj att vara ute när det blåser och det är rätt otäckt när vinden tar i så fönsterrutor klirrar.

    Jag hoppas Du/Ni får en skön fredag.

    *kram* Åsa


    (Att Elin har mest "märkeskläder" köpt på webshop beror nog på två anledningar, dels är hon one and only ;-) sedan finns det inga affärer närmare än 7 mil där jag kan köpa något åt Elin direkt så jag shoppar hejvilt hemma vid datorn i stället och väljer då kläder som "inte alla" på dagis har.)

    SvaraRadera
  5. Ja Du, sådanna som Du och jag ;-) kan ju vara hemma 10 veckor... men de som arbetar, ja de lämnar väl in sina hostande barn på dagis och sprider smittan vidare antar jag.

    Usch vad fördomsfull jag är ;-)

    Men om Elin verkar må okey så får hon vara på dagis på tisdag & onsdag nästa vecka, men som sagt, jag har ju möjlighet att låta henne vara hemma hela maj om det så behövs.

    *kram* Åsa

    SvaraRadera
  6. Ja, jag är ju "tvungen" att ha någon organiserad barnomsorg till Elin, både pga försäkringskassan och min sjukdomshistoria, tyvärr :(

    *kram* Åsa

    Nu ska jag göra lite nytta i stället för att hänga framför datorn :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails