20100520

Inte idag heller

God morgon Torsdag!
Eller inte =(
Natten bara flög iväg och Janeth hade behövt mera sömn.
Idag är inte heller en dag med friska barn.
Simon vaknade återigen med feber och helgens planer håller på att gå förlorade.
Vi är nämligen bjudna på inte mindre än två stycken konfirmationer. Men med 4 av 5 barn sjuka så ser det ju lite mörkt ut.
Och att "bara" delta i kyrkan är för mig inget allternativ. Barnen hostar, en har feber och allihopa är hesa. Vem skulle frivilligt vilja sitta brevid oss i kyrkan?!
Tur är det, att jag inte har köpt nya kläder.
Jag hade ju tänkt uppgradera barnens garderober en aningens.
En behöver nya strumpbyxor. En behöver ny skjorta, en behöver ny kjol och en annan behöver nya strumpor.
Men backup planen hinns ju med i morgon om det är så att vi inser att det går att delta.
Men idag blir det återigen en till lång innedag. Barnen är en aningens trötta på detta nu.
Vi var ifs ute en 30 minuters runda igår, men dom är långt ifrån nöjda.......men så är det väl när man har ett hus fullt med skogsmullar ;))

5 kommentarer:

  1. Det verkar segdraget den här förkylningen, själv har jag fått stora blåsor/munsår på överläppen så Lulu Carter, släng dig i väggen, fniss=D

    Stackare, det är inte lätt att underhålla ett gäng trötta & sjuka men samtidigt spring-i-benen-sugna små Skogsmullar:/
    Speciellt inte efter flertalet nätter med för lite sömn...Skickar krya på er kramar men behåller bacillerna för mig själv:) Kram Milla

    SvaraRadera
  2. Oooo stackars Er *krya på kramar i mängder* Jag hoppas verkligen Ni kryar på Er och kan gå på konfirmation/kalas.
    Det är jobbigt att "sitta inne" jag förstår verkligen de små med spring i benen.
    Ha en så bra torsdag Ni nu kan *kram* Åsa

    SvaraRadera
  3. Usch vad trist! Dagarna blir så långa och tråkiga om man inte kan gå ut =(

    SvaraRadera
  4. Hur mår Ni nu?
    *kram* Åsa

    SvaraRadera
  5. Seg förkylning ... fy vad tråkigt - hoppas den snart ger sig!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails