20100508

Marknads dag

God morgon lördag!
Inte en lördag som vi kanske hade hoppats på....än så länge åtminstone
Det är nämligen fortfarande regn och rusk ute. Och vi som hade planerat för årets stora marknad.
Nämligen Gullabo marknad som går av stapeln idag.
Barnen är ju alltid taggade och tycker att det är himlariket att få gå runt och titta på alla spännande saker, att få åka karusell och äta karamell ;)
Men vi håller tummarna för att vädret vänder och att det kan bli en liten runda.
För att gå på marknad i spö regn, ja det är ju ingen höjdare :(
Men hade det inte varit för marknaden så kunde det gärna få vara en "dåligt väder lördag".
Sambo/pappa är äntligen helt ledig på en lördag och det hade ju varit toppen att kunna umgås.....och kanske få den där tak lampan som skulle ha varit omkopplad ett tag......just omkopplad ;))
Men för tillfället så sover nästan hela huset fortfarande.....endast Philip som var morgonpigg med sin mamma idag.......och än så länge har han hunnit titta ut genom fönstret en sisådär 411 gånger i hopp om att det ska sluta regna :))

5 kommentarer:

  1. Här ser vädret ruskigt ut med:( Men skönt är det för då kan vi bara ta´det lugnt, läsa tidningar, se på tv och ha en ledig lördag.
    Hoppas att ni kommer iväg till marknaden...för visst är det kul. Kram Milla

    SvaraRadera
  2. Trist med regn och rusk när det är marknad, jag förstår barnen som ser fram mot karuseller och annat skoj.

    Här ser det ut som om vi har rätt hyfsat väder, har inte varit ut än , utan gör min bedömning efter vad jag ser när jag tittar ut genom köksfönstret.

    Ha en bra dag *kram* Åsa

    SvaraRadera
  3. Ja verkligen!
    Och får jag ingen morsdagspresent i år så har jag beställt dem åt mig själv;) haha
    Såå mycket fint som man kan bevara minnen på.

    SvaraRadera
  4. Härär det blåsigt och regnigt oxå. Hoppas att ni kom iväg på marknanden.
    Hoppas att ni får en fortsatt trevlig helg *kram*

    SvaraRadera
  5. Trist! Själv har jag sprungit runt på tippen i regnet jag. Hoppas att det blev uppehåll hos er så att ni kom iväg på marknad idag.

    Önskar er en trevlig lördagkväll. Själv ska jag inviga min kökassistent och baka lite ;) Kram!!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails