20110802

Augusti är här!

Faktum ÄR, att augusti verkligen är här!
Vädermässigt så NJUTER vi av härligt sommarväder =)
Och som alltid när det är sommar och när man bor trångt,
så försöker man utnyttja möjligheten att vara UTE så mycket som möjligt......
Alla måltider intas alltså utomhus! En MYSfaktor om något.
Mysfaktor är det även att få äta nybakade kanelbullar på en filt i trädgården!
Och det har vi gjort idag =)
Mindre mysigt var det ju förstås.....
att BAKA kanelbullar i ÄKTA sommarvärme =PMEN, någonting vi inte njuter utav.....är vetskapen om att tiden snart är inne =(
Tiden för skolstarten hägrar ju om bara några veckor!!
Barnen, som från början hade ett låååångt sommarlov att se fram emot,
ska alltså snart börja höstterminen 2011.

OCH jag kan INTE peppa dom det minsta!!
För allra helst, så skulle jag gärna behålla dom hemma ett BRA tag till.
JAG längtar inte efter rutiner.......höstvindar och en massor utvecklingssamtal, föräldramöten....dagis inskolningar & annat jox som tar massor av tid.....
NEJ, jag vill INTE!!

Oundvikligt är det ju så klart.......
SÅ jag får väl försöka att "suga" på karamellen så gott det går ;)
Och helt enkelt hoppas på, att det går snabbt till nästa lov!
Och känner jag mig själv rätt(vilket jag borde göra) så kan jag garantera er....att jag snart sitter här & skriver om hur SKÖNT det är med rutiner igen ;D

6 kommentarer:

  1. Jag längtar efter rutinerna (mina barn funkar bäst då) men jag vill inte vara utan ledigheten heller :-)
    Ja jösses vad dum man är som ställer sig vid ugnen när det är 30 grader ute :P
    Men gott var det

    SvaraRadera
  2. Vad gott med kanelbullar =) Ny tävling på min matblogg, perfekt för småbarnsföräldrar, så kika gärna in och tävla =)

    SvaraRadera
  3. Ja är uppväxt vid de här sjöarna... där har jag suttit många timmar med pappa å mina syskonbarn... å de är minnen de.

    Gävle... har en kompis som är från Åshammar men bor i Backberga... älskar att åka upp till henne.

    Ja du.. August har väldigt låg självkänsla. Han är dessutom enormt sen med mycket och är inte dummare än att han förstår att han borde kunna saker han inte kan. Han kan jämföra med sina skolkamrater osv. Så han tror sig inte om mycket vilket då leder till att han faktiskt heller itne lär sig. Men att helt plötsligt bara säga tack istället för att sänka sig genom att säga nej e hur stort som helt. Å visst är vi dåliga på detta... om någon säger va god bullar du bakat så säger man direkt att nja ne de blev inte så bra denna gången....ööö varför? Säger någon de va goda så va de ju de å man ska säga tack. Ja jobbar med detta ja med... å vi kan bli bättre på de eller hur?

    SvaraRadera
  4. Jag som vill minnas att din favoritdag i veckan är måndagar, JUST för att det är så skönt att komma tillbaka till rutinerna ;) Själv så längtar jag till höst och NYA rutiner =) /Syrran!

    SvaraRadera
  5. Ja började scrappa för typ ett år sen eller så... å de är avkoppling för mig.

    Ja vi ska ju visa barnen... å de där att inte säga tack eller säga ja detta gjorde ja bra är väl nå typiskt svenskt. man ska inte tro man är något.... men ja har börjat tänka på detta å säger tack... säger någon man gjort något bra så ja varför inte bara suga i sig å tacka... så de får vi jobba på.

    SvaraRadera
  6. Ja visst är de coola, fast jag skulle aldrig våga åka i en. Jag blir höjdrädd av att stå på marken och titta upp på dem :P

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails