20110819

Då är det dags........

Nu släpper jag det!!

Vi har gått och köpt oss en hel hög med träd!
Ja ni vet sånna där långa stora som står i en skog, med blad eller barr på ;D
Vi köpte faktiskt en hel skog......en stor skog!
Massor av träd, buskar, bär, stenar, stigar och kärr.
Och på köpet fick vi en stor lada, en trädgård OCH ett..........
Japp det stämmer.....ETT HUS!!

Anledningen till att jag skriver "på köpet"
Är att huset inte är i skick att flytta in i direkt.
För tillfället så finns det endast kall vatten inne i huset, i köket.
Badrum finns det inga alls, MEN det finns utedass =P
Ingen dusch och inget avlopp........
nämnde jag att det finns väldigt gammal el!
Och lite annat "små" kraffs att dona med......
som att det behöver målas, tapetseras och bytas en del golv ;)

Men men, har man ingenting att göra....så skaffar man sig det lätt!
Dock kan det vara så, att huset inte går att renovera.
Då får vi helt enkelt ta en bit av marken och bygga ett nytt!

Huvaligen så nervös jag har varit....att allt skulle gå oss förbi.....IGEN!
MEN nu är det alltså klart och vi kan pusta ut.....
I allefall ända tills det är dags att sätta igång och renovera =D

12 kommentarer:

  1. Wihooo!!! Grattis!!! Husparty!!! ;)
    Men är det långt ifrån där ni bor nu? Har ni bestämt datum för inflyttning?
    Vad SPÄNNANDE det kommer vara att följa här på bloggen!!! Kanske blir en bygg/inredningsblogg ;D kramar

    SvaraRadera
  2. Häääärrrliiigt, jag anade ugglor i mossen men inte att ni faktiskt skulle köpa er en, hehe. Nåja, kärr i a f.
    Härligt att närma sig hustanken...ett steg i taget =D
    Kramar till er...mys och fira lite extra till kvällen.

    SvaraRadera
  3. GRATTIS GRATTIS Så himla skoj alltså :D Precis vad jag gissade fast jag trodde ju inte att Ni skulle köpa en skog med hus utan bara ett hus ;-) Blir jätteglad för Din/Er skull även om jag begriper det kommer att flyta blod svett & tårar innan huset är inflyttningsklart.
    <3 Åsa

    SvaraRadera
  4. Grattis grattis!!!
    Att ni orkar!! Modigt. =)

    SvaraRadera
  5. Grattis! Jag riktigt känner svetten lacka av bara tanken att renovera på den nivån. Men önskar att det går som det ska, och inget krångel på vägen ;))
    Kramiz och trevlig helg.

    SvaraRadera
  6. Heja heja!! Grattis :D // Kick

    SvaraRadera
  7. Ja Du min kära vän det kommer att ta tid och jag är rädd att Du kommer att få vara orolig många gånger över vad Ni har tagit Er för.
    Men fördelen är ju att Ni får en fint hus som är anpassat för Er och det kommer att bli bra i slutändan.
    Är huset/skogen ;-) i närheten av där Ni bor nu tillsammans med svärmor?
    Jag tror det är en bra ide att låta det ta sin lilla tid eftersom snabbt inte alltid är bäst.
    *kram* Åsa

    SvaraRadera
  8. GRATTIS ännu en gång. ROLIGT!! Jo visst att det tar tid.. Men den som väntar på nåt gott =D Skojjar du att ett år kändes som 2 evigheter när vi började bygga.. Men tiden springer liksom iväg, och snart är ni där =) Underbart roligt!!!

    Och hamburgerbröden ja.. Det var visst så ja.. Haha! Men det var ur tidsaspekten. Har för mig att jag skrev det en dag när du hade haft mycket att göra ;) /Syrran

    SvaraRadera
  9. Ooooooj..jisses... just nu såhär direkt tänker ja OJ va jobb... å snart får arga snickaren komma å reda upp detta så ni kanleva där med alla barn för sådär kan ni ju inte ha de... skrattar.... Men va spännande... va skoj... å ja va e planen nu då som arga snickaren hade sagt?? Där ni bor nu, va de hus?? Äger ni de å ska bo kvar tills ni fått detta klart? Ska ni ta in hjälp eller ja berätta hur nyfiken som helst nu.

    Ja Robban va duktig redan då och började tidigt att fota... skolan satsade en del i utrusning å de hade någon tidning osv ett tag. Ler....

    Rektorn har det yttersta ansvaret för utbildningen. Så det ligger ett stort ansvar på dom. Grejjen är ju att de givetvis inte har all kunskap som krävs. MEN vi har en grymt bra rektor. Han e grymt bra. Jag har förresten två å de är kanon. Den ena kan alla namn på alla ungar i skolan. Å vi har en medelstor skola. Han e med i verksamheten hela tiden. KANON. Så vi har de bra på vår skola... de har vi. Men ändå undrar man ju hur saker ska vara å hur de blir framöver.

    SvaraRadera
  10. Oj oj oj vilken grej! Vad häftigt! Stort grattis :-)
    Nu är vi hemma igen :-)

    SvaraRadera
  11. GRATTIS till huset :)
    När kommer ni börja renovera(om det går) och så?

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails