20110828

Lite förbjudet......

Blogglusten HAR varit lite OFF här inne =(

Anledningen är att jag faktiskt blev DISSAD utav en annan mamma(förmodar jag)
Det är liksom LITE förbjudet att dissa andra mammor.....TYCKER jag!
För egentligen, så har du INGEN aning om HUR andra mammor har det.
Det enda du egentligen VET, är hur DU har det.

"Min" diss, handlade om att jag tydligen uppfattas som präktig!
Att jag skryter om det jag gör med/för min familj....dvs mina barn och sambo.
Jag ska tydligen vara för GLAD och se allt för positivt på tillvaron??!!
Tydligen får jag andra mammor att må dåligt med allt jag gör;
som att laga mat, baka, pyssla, utflykter osv........

NU mothugger jag,
eftersom jag inte kan göra det DIREKT till personen i fråga......
så gör jag det HÄR!

Jag älskar det jag gör.
Jag gör det för min egen skull och jag gör det för min familjs skull.
Jag uppskattar själv GODA råd, tips och idéer....
därför delar jag gärna med mig av det jag kan......,
vilket är den stora anledningen till att jag bloggar och läser bloggar
(+för att hålla lite "kontakt" med familj&vänner som man inte träffar så ofta)
Jag är INTE alltid glad, vilket jag ibland talar om öppet!
Men VISST försöker jag se lite positivt på tillvaron även om man inte får sova hela nätter......eller om ALLA barnen trotsar på en o samma gång.........
MEN jag är inte alltid positiv, vilket jag även förtäljer.

Om detta.....STÖR någon,
så förstår jag inte varför någon gör sig besväret att besöka just den här bloggen.
Och för det andra,
så uppskattar jag rakryggade människor som kan STÅ för sina åsikter.

Sen vill jag bara avsluta med;
Att jag idag bjuder min härliga familj på spagetti med köttfärssås.
Och när jag gör köttfärssås, så river jag alltid ner morötter & äpple I köttfärssåsen.
Ett bra sätt att få i barnen lite extra nyttigheter!.....dagens TIPS alltså ;D

Trevlig söndag på er allihopa!

13 kommentarer:

  1. Ooo hoj genast får ju jag dåligt samvete och funderar på ifall jag sagt gjort någonting i så fall ber jag omedelbart om ursäkt.

    *kram* Åsa

    SvaraRadera
  2. Fniss, hänvisa dom till mig. Jag är präktigheten själv och en riktig hönsmamma. Med andra ord en sån man kan störa sig på ordentligt. Men sån är jag, man kan ju inte annat än vara sig själv. Så fortsätt att vara just du och skriv precis som du brukar!
    KRAM

    SvaraRadera
  3. WTF??!!?!?! Jag tycker absolut INTE att du är präktig och skrytig!!! Jag tycker det är härligt med tips, och så är jag intresserad av vad du har för dig! Kramar bästabästa!!! <3

    SvaraRadera
  4. Men herregud! Själv gör jag precis som du föreslår; nämligen INTE läser bloggar som stör mig =P

    För övrigt håller jag inte med om det som tydligen stått i denna kommentar... Du är min mamma-förebild och inspirationskälla!!! =D /Kram syrran!!

    SvaraRadera
  5. Vad har jag missat?
    Jaha, så går det då jag är ute på date med Eric Saade till långt in på småtimmarna, hehehe.

    Tänk vilken energi en del personer lägger ned på att "tycka till och trycka ned" på andras liv...Det finns antagligen skäl för dem att se över sitt eget :/

    Fortsätt att vara du ! Du är dina barns bästa mamma =D
    Kram

    SvaraRadera
  6. Det är så tråkigt att andra, som förmodligen är missnöjda med din egen tillvaro, vara måste klaga av sig :((
    Kan man inte bara vara glad åt vad andra gör, som är bra.
    Näe, skit i den mamman och fortsätt dom du gör och som du skriver. )-; gillar din blogg i massor ;))
    Kramiz

    SvaraRadera
  7. Vad trött man blir, för det första har jag inte upplevt dig så alls och även om jag skulle gjort det så är väl det bara positivt? Jag blir så trött på människor som gör sitt bästa för att få andra att må dåligt. Läste inne på tiobarnsmammans blogg med i kommentarsfältet. Mirka fick skit för att barnen fått snabbmat denna veckan, att det var osunt. Men va fasen, de håller på att flytta liksom?
    Nä, du får vara hur jäkla positiv du vill, jag skulle säkert uppfattas som överdrivet positiv och präktig jag med men det skiter jag i.

    SvaraRadera
  8. Hej Janeth!!!
    Underbara underbar du =) När vi aldrig får till den där daten, tänkte jag att här hittar jag dig!! Och vad får jag läsa då???? Bullshit... den där mamman som klagar på den här mamman...Håller med hon kan helt skita i att läsa runt på en massa bloggar. Skaffa sig ett eget liv och kanske njuta av livet som faktiskt vi andra gör!!!
    You rock Janeth <3 Kramar från Fia

    SvaraRadera
  9. Äh, skit i dem! Jävla "JANTE" som visar sitt fula tryne. Klart du ska göra och vara precis som DU VILL! :-)

    SvaraRadera
  10. What?!
    Det är klart att man GLAD och se det positiva i allt! Det måste varit en tråkmåns som kläckte ur sig det...

    Trevlig Måndag på er!

    SvaraRadera
  11. Ja visst skall man försöka dissa men hur lätt är det när adrenalinet flödar och man till och med blir ledsen. För det kan ju hända. Ja Lillvildan och jag är ungefär lika envisa. Som en lus på en tjärsticka brukade min mamma säga.

    SvaraRadera
  12. Äsch jag är bara nojjig och är världsbäst att be om ursäkt vare sig det behövs eller inte tar typ det säkra före det osäkra då jag inte klarar av att någon är sur på mig *kram* Åsa

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails