20110815

En ny måndag!

Ingen morot i världen kunde igår stoppa mitt sockerbehov/begär =(
Så en SKÅL krokantglass med krossad daim ovanpå.....
fick avsluta en för övrigt toppen braig söndag!

Och VILDSVINS STEKEN blev helt klart godkänd =)
För er som undrar; Så JA, det var vildsvin i grytan.
Janeth konstaterade nämligen häromdagen,
att det återigen är dags för jakt säsong.
Tusan Också!!
Jag som inte ens är halvvägs igenom frysboxen med allt fruset kött!
Så nu mera är det KÖPFÖRBUD!,
vad gäller minsta lilla köttbit ifrån affären.
Och för er som VET; Vildsvin är INTE min grej!
Men har jag lärt mig att laga/äta ÄLG,
så får jag ju allt försöka laga/äta vildsvin också ;D
Och alltihopa till den jagande sambons glädje =D

Idag är det som ALLA vet; MÅNDAG!!
Här är vi motiverade OCH måndagar är ju veckans BÄSTA dag!(jaja, det finns fler bra dagar)
Så vi hoppas så KLART på en bra start på en helt ny vecka.
Matilda startade iallefall sin nya vecka,
med att visa upp ännu en tand!
Hon biter,gnager och gnisslar.........
Nu kan det alltså bli väääldigt spännande på amningsfronten =P

Trevlig måndag på er allihopa!!

8 kommentarer:

  1. Jag säger bara AJ!! Mila har inte fått några ännu och det dröjer nog ett tag till för de flesta av mina har varit sena med tänder. Vid sju månader har de första kommit, ännu senare på en del av dem.

    Ja spontanutflykter är helt OK :-)
    Ha en bra start på veckan!!

    SvaraRadera
  2. Hehe..

    Tack för din fina kommentar. Klart du har rätt, man blir stark av att veta vad man klarar av alldeles själv. Pga. dunderförkylning fick vi dock stanna hemma idag också.. Hoppas på bättre dagislycka i morgon!

    Jag kan lägga ut recept sen, men än så länge har jag inte hittat nåt "speciellt" recept. Jag menar, det blir ju gott, vilket nybakt bröd blir inte det? Men som sagt, inget spektakulärt än så länge.

    Ha en fin måndag!! =) /Syrran

    SvaraRadera
  3. Medicinen ger ju substanser jag har brist på... saker jag måste ta för att fungera. Det har varit en tung sak de med men något jag nu accepterat.

    Livet är tufft men vi måste ju dra lärdom. Vi måste tänka till vad som gör oss upprörda och mår skit och ta bort det vi kan. Allt går ju inte att sudda bort. Men ibland vet vi så väl och då måste vi göra de tuffa ibland. Ändra oss... sluta umgås med människor. byta jobb partner eller vad det kan vara.

    Jag har inte haft de värre än andra men jag har fått kämpa med mitt... så är de bara...

    Jag har aldrig ätit vildsvin. De enda ja vet är att de är noga med köttet så att man kollat de ordentlig då det kan finnas såna där trikiner eller va de nu heter. Men jag skulle vilja testa... älg e gott... de gillas.

    Din länk i dina kommmentars svar fungerar aldrig... jag har din blogg men ja tänker mer på andra som läser å som kanske vill kika in hos dig... de kan inte klicka in sig.

    SvaraRadera
  4. Aj, med tänder vid amning, om det vill sig illa.
    Hur söt kan man bli egentligen =D

    Över till annat;
    Vildsvin har jag aldrig tillagat även om jag vid tillfällen funderat på att tillaga dotterns far. Nämen fy tanken och tur att det stannade vid tanken för jag gissar att han ändå hade smakat skit *mowahaha*

    Över till annat;
    Hoppas du får en härlig måndag...kram

    SvaraRadera
  5. Jag har en tävling i gång just nu som du mer än gärna får vara med i :)
    http://beabofink.blogg.se/2011/august/utkast-aug-8-2011.html

    SvaraRadera
  6. Hej min Janeth söt liten tjeja Du/Ni har, hon ser ut att må bra, lite besvärligt med tänder och amning antar jag.
    Vildsvin har jag bara sett på djurpark men de borde väl rimligen smaka gris?
    I dag en mindre bra dag, både mående & vädret är dåligt, just nu regn & magkramper :(
    Ha en toppenbäst måndag *kram* Åsa

    SvaraRadera
  7. Det är rätt ok med lite regn ibland. Man känner sig inte lika tvungen att hitta på en massa saker utan kan gå och skrota inomhus :P

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails