20110825

Förskoledag 2



Förskoledag nummero 2 är avklarad!
Och det gick finnemang =)
IFS så bröt pojken ihop...........
men det var ju när jag kom för att hämta hem honom =P

MEN......erfarenheten viskar i mitt öra; att det kommer att komma bakslag!
MEN dom tacklar vi när dom kommer ;D

Så, om ett par stunder så är det dags att hämta hem Izabell igen.......
ett fasligt bilåkande blir det =(
MEN det är ju en kort övergångsperiod......så det får man helt enkelt ta!

DET konstiga i det hela,
är att jag får SÅ dåligt samvete när jag lämnar barn på förskolan......
när jag ändå är hemma med ett mindre syskon.
IFS så VET jag att den här lilla herren i fråga, BEHÖVER träffa kompisar.
Och få springa av sig överskottsenergin som svämmar över annars!

Idag, när jag lämnat och skulle hålla mig undan......
så skulle jag ha gått en LÅNG promenad.
Vem vill gå en LÅNG promenad i regn!?!

Inte jag i allefall.......
Så det blev en kopp te hos en fin vän i stället.......med bara 1 barn med mig!!
1 Barn......det minns jag knappt när jag hade senast!!
(jaja, självklart när jag BARA hade 1 barn) men ändå.
Knasigt nog, så fick jag ÅNGEST......BIG TIME,
över att "lata" mig när barnen "passas" av någon annan =P

MEN, jag har sagt det innan och jag säger det IGEN.......
Det är nog fullt naturligt att alla föräldrar ska plågas lite emellanåt ;D
Iallefall, så är det vad jag tröstar mig med.......

Trevlig torsdag på er alla fina!

8 kommentarer:

  1. Ja det är nog rätt naturligt att få dåligt samvete fast jag vet ju att min har det roligare på dagis än hemma med mig. Har ni också 15 timmar i veckan?

    SvaraRadera
  2. Dåligt samvete bör blandas med lika många skopor gott samvete.
    Njut av din egentid med bara Matilda.
    Det behöver du unna dig...de större barnen njuter av att leka och dessutom har de ju massor av hemmatid ändå =D
    Kram

    SvaraRadera
  3. Heja heja Simon så duktig Du är <3
    Ta det lugnt Janeth och njut av dagen med Mathilda, att ha dåligt samvete är förspilld kvinnokraft ;-)
    Kul att Izabell nu trivs på dagis <3
    Oj så fort det gått 5månader, i ett nags är Vilda Mathilda stosa damen :D
    Du är absolut rätt, ovissheten tär och gör mig sjukare, ett dåligt beslut kan vara bättre än väntandet ;-)
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  4. Vi har 15 timmar fördelat på tre dagar varje vecka. Innan sommaren vägrade min kille gå till dagis nu efter sommaren vägrar han gå hem från dagis :P Haha, snart vänder det nog iofs :-)

    SvaraRadera
  5. Eller hur? Precis så känner jag. Jag måste ju göra nåt VIKTIGT nu när barnen är på dagis!!! /Syrran

    SvaraRadera
  6. Min snickare är guld... om ni hade bott närmare oss hade han säkert ställt upp. Han älskar nya projekt å har massa bra ideer och vill inte stå med samma saker varje dag.... men ni får ta hem olika hantverkare och så be att de syr ihop allt med elektriker osv. Lättast de gör detta. Be om offerter å välja efter detta. Vi hade många hemma och problemen är ju att de oftast inte kan rita en ritning eller sånt Martin gör ALLT.....

    Ja nu börjar ju faktiskt finliret. Det ska tapetseras nu.... för inte ja nästa vecka utan veckan efter ska Martin lägga in golven å sätta lister osv. Idag målas trappen. Så jaaa nu är de finlir känner ja... å jaaaaa jag vill få klart... ler.

    Ja varför inte skriva till Anders och även till Bygglov. De vore väl häftigt egentligen. Ja tror säkert man kunde få hjälp från tex Bygglov om man väljer ut något speciellt där... tänk på de å fota och skriv en ansökan....

    SvaraRadera
  7. Jodu, så känner vi nog alla, när det ska skolas in på dagis. Men du får vända på det hela, att det är för barnets skull, precis som du skriver, att barnet har nytta av det ;)
    Kramiz och trevlig helg ;)

    SvaraRadera
  8. Hallå hallå, hade ingen ork att blogga igår, tandvärk, sömnbrist och sen tandläkarbesök. Idag blir det nog bättre.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails