20110830

Vägra "gilla läge"

Nu har det tusan regnat till OCH från hela dagen lång!!
Ändå så står solen står HÖGT och värmer väldigt........HELT i onödan.
Det är liksom en aningens svårt att få färg på kinderna.......
såvida man inte väljer att bli genom dränkt utav kallt isande regn =(

Jag vägrar "gilla läge" och jag vägrar att ta på mig regnkläderna & dra ut barnen.
IFS så hade jag inte behövt DRA ut dom.....för dessa barn, gillar nämligen regnet =P
Jag gillade oxå regnet......men det var längesedan;)
Men jag kan fortfarande känna hur det det kändes att hoppa i vattenpölar.......
eller låta mig bli genomblöt & kall......bara för att det var KUL!

Nej, just idag tycker jag inte att det är KUL.....alltså inte ens lockand!
MEN någonting som är lockande och anledningen till att jag hamnade här,
trots att jag borde göra någonting helt annat......
Är att jag i helgen bakade en tårta, med sockermassa på! Himlans så gottigt det var =P
Och sockermassan var SÅ skoj att "baka" med......så nu är jag taggad!
Därför, tänkte jag bege mig ut i bakdjunglen......efter både tips, massa & kanske lite verktyg!
För ibland när det ska kalasas här hemma,
så är jag LAT och köper tårta ifrån byns bageri.
MEN det ska alltså snart BLI ett minne BLOTT!

Därför mottager jag tacksamt tips och idéer,
på allt som har med sockerpasta att göra ;)
För den lilla lådan med sockerpasta som jag hittade på storhandeln,
tja den var ju inte direkt billig kan jag ju säga =P
Men som sagt, det var enkelt, gott och så KUL att grejja med!

7 kommentarer:

  1. Mirka, familjen Annorlunda har väl tips & ideer ang sockerpasta/tårtpyssel i sin blogg.

    Här finns det sockerpasta att köpa:
    http://www.tartkonst.se/list_varugrupp.asp?varugrupp=206&t=Sockerpasta+och+marsipan&lang=sv

    Och här är bloggen till webshop här ovanför:
    http://kakprat.blogspot.com/2009/06/en-mjuk-och-bra-sockerpasta.html

    Är inte sockerpasta vansinnigt söt?

    Tydligen kan man även göra egen sockerpasta, recept:
    http://www.recept.nu/1.37267/anette_hornfeldt/smaratter_tillbehor/frukt_bar/sockerpasta

    Ja det var väl vad jag kan bidraga med :)

    Här har solen lyst och bitvis har temperaturen varit strax ovanför 15 + grader även om jag tycker det är aningen kyligt.

    *kram* Åsa

    SvaraRadera
  2. En länk:

    http://www.baka.se/recept/sockerpastasugerpaste

    <3 Åsa

    SvaraRadera
  3. Ja vädret har betett sig extremt konstigt hela dagen. Vädergudarna har väl PMS igen.....
    Gå in på bloggen sockerrus.wordpress.com Där hittar du massa snygga bakverk, tips och länkar. Jag älskar den bloggen!! =)

    SvaraRadera
  4. Mmm, det låter gott.
    Om du vill ha mycket inspiration och dessutom träffa en urgo tjej så kan du ta en sväng till Skåne genom den här bloggen ;
    http://ceccesblogg.blogg.se/

    Kram från surmulna Milla eh, Östergötland, mena jag, eller?

    SvaraRadera
  5. En av mina "gamla" kollegor har en fin blogg och webshop på
    http://dreamcakes.se

    Lycka till med bakandet!
    Kram
    Anne på Kullerbyttan

    SvaraRadera
  6. VÄLKOMMEN =) förväntar mig att se mycket fina tårtor här framöver... hihi
    JO sockerpasta är väldigt sött!!! Men det blir väldigt fint!! Ska kolla upp vart jag köpte mina grejer... återkommer om detta du.
    Och du... kanonfin tårta=)Fia

    SvaraRadera
  7. Nej, det går inte att fråga om sånt. Jag har inte en susning...

    Mitt bakande håller sig till sockerkaka, kärleksmums, kanelbullar och smulpaj. Fråga på! ;-)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails