20110818

Mamma!!, Se vad jag kan!!........

Idag slår 3 års trotsen/påhitten hårt mot familjelivet!
Allra helst, då man är iväg!
Och allra helst INNE i affärer.......då man inte får som man vill =P

Otur för barnet, att mamman är envisast av envisaste.
Synd om affärs personal som troligen har drabbats utav tinnitus idag ;D

Jag längtar efter dagis start, HELT utan att skämmas för det.
Inte för att någon annan ska få "ta hand" om mitt lilla trots troll så att jag slipper.
NEJ!!
Utan för att jag själv ska hinna ladda/andas, för att orka trotsa trotsen.
Och få vara en sån där glad mamma med massor av energi som jag vill kunna vara.
Det förtjänar mina barn.....flera ggr om!

Sommarlovet har varit låååångt.
Roligt, glatt och spännande så klart!
Men nu är det faktiskt skönt,
att se fram emot en höst med rutiner och inbokade saker på göra listan!

Men fram tills skola/dagis börjar igen......så är det allt jag som får ha tålamod..........
med både trots & påhitt.....även om påhitten än så länge är väldigt SMÅ =D

5 kommentarer:

  1. Haha! På första bilden såg det lite mer dramatiskt ut än på de andra två ;) Och trotsen ja, jag fattar inte att du tagit dig igenom det 5 ggr med förståndet i behåll.. Och än är du ju inte färdig =) Och själv har jag ju nästan längtat efter dagis så mycket att jag skäms ^^/Syrran

    SvaraRadera
  2. Jag kan inte göra inlägg...hur gjorde du?

    SvaraRadera
  3. Oooo Härligt :D Ser ju onekligen lite spännande ut på första bilden Mer lagom på bild två & tre.

    Förstår det kan bli aningen jobbigt med sex barn och att handla själv med en eller flera trotsiga små lär vara tröttsamt.

    Har Izabell blivit snäll eller blir även hon ett troll ibland?
    Elin blir frustrerad arg besviken och gråter hej vilt över än det ena och än det andra - min lilla tonåring ;-) - inte lätt att vara FÖR liten när man tycker att man är STOR

    Låter bra Du hittat något som motverkar Din trötthet

    *kram* Åsa

    SvaraRadera
  4. He he! Ja, visst är det härligt med 3-åringar...? :-P

    Skol/dagisstart är verkligen välkommet! Och du som har 6 stycken. Hur orkar du? Hi hi! :-D

    SvaraRadera
  5. Jag tror att varenda unge längtar efter dagis och kompisar nu också så jag vägrar ha dåligt samvete för att min skall få går några timmar nästa vecka. De behöver det lika mycket som oss föräldrar :-) Ha en fin fredag!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails