20110811

Nybakat!

God morgon!!.....eller hur?!
Jag vet med mig, att jag igår skrev att jag skulle titta in på morgonen =P
MEN jag hade inte räknat med att vakna med en ordentlig mjölkstockning =(
Tusan att man aldrig kan planera någonting ;D

Men men........det som fanns i ugnen när jag gick och la mig för att sova......
Ja det fanns som PLANERAT kvar OCH klart!!

Självklart så var det ju BRÖD(alltså en helt vanlig "bulle" i ugnen)
.....
mumsigt gott och härligt nybakatluktande!
Och då passade det toppen bra just idag.....
när jag är lite OFF.....
att kunna bjuda hungriga barn på gottigt nybakat bröd =)

Just detta brödet är ett sånt där bröd som jag minns ifrån min barndom.
Då var det mormor som bakade. Det blir 3 härliga levrar och det är en ganska så seg skorpa på det,
precis som vi vill ha det.
Receptet finns inne på recept sidan......där uppe ibland mina flikar =)

Trevlig Torsdag på er allihopa!

4 kommentarer:

  1. Haha, jag ser att min gissning på torkad lera var lååångt ifrån sanningen, skratt.
    Det där låter som ett bröd som min farmor bakade =b slurp.
    Njut av det goda brödet men den där mjölkstockningen låter inget vidare, hoppas den lättar.
    Kram Milla

    SvaraRadera
  2. Åh nej, mjölkstockning är absolut det sista man vill vakna med :(( Hoppas det släpper snabbt.
    Det receptet ska jag snoka lite i, lät himla fantastiskt att vakna och ha det klart ;))
    Kramiz

    SvaraRadera
  3. Åh, det ser jättegott ut, påminner om sötlimpa utseendemässigt :-)
    Tack, vad glad jag blev när du sa så, jag är rätt så mycket vinnarskalle tror jag, tar inte ett nej om jag tror jag vet bäst :P Både bra och dåligt beroende på situation antar jag :-)
    Kram på dig!!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails