20110809

Så lite....

Igår, när vi var på väg hem ifrån kalasandet i Skåne......
så stannade vi halvvägs hem!
Mitt ute i skogen, vid en härlig rastplats!
En väldigt fin rastplats var det.
Bord & bänkar fanns det OCH en sjö runt omkring.

Och barnen som var hungriga efter många timmar i bilen,
tyckte ju att det var toppen!
Med både plättar, smörgåsar och kex!
Tänk att det ibland, behövs så väldigt lite.....för att göra dom så glada och nöjda =)

Men nu sover dom allihopa sedan länge!
Efter en dag med massor av regn......regn & rusk.
Och det ser ut att fortsätta så....det dåliga vädret alltså.
Det känns ju lite tråkigt,
med tanke på att det snart är slut på sommarlovet.
MEN vi tar inte ut några tråkigheter i förskott....utan,
vi väntar och ser vad morgondagen har att erbjuda i stället ;)

God natt.........

5 kommentarer:

  1. Vad mysigt det ser ut! Ja man tror ofta att man måste erbjuda så mycket för att de skall vara glada. Det räcker med det lilla så länge man gör det tillsammans.

    Vi känner att om vi hittar på resor varenda år så förväntar sig barnen att det skall vara så jämt så vi hoppar över det vissa år.

    SvaraRadera
  2. Tack förresten, er lilla Matilda har fantastiska ögon hon med ju :-)

    SvaraRadera
  3. Utflykt & matsäck är ju bara SÅ mysigt.
    Fina bilder på glada barn.
    Väldigt lika är Emma & Izabell, riktiga sötnosar.
    *kram* Åsa

    SvaraRadera
  4. Tack för Din kommentar.
    Känner mig väl inte direkt på Blogg-humör just nu.
    Elin är sedan 1 1/2 timme hos Theo och blir där till efter middagen, hon är nämligen bjuden på Tacomiddag :)
    Skoj för Elin med lekkamrat & jag vet att hon har det bra hos Inger även om det blir tomt här hemma, jag är ju van att ha Elin omkring mig jämt & ständigt :)
    *kram* Åsa

    SvaraRadera
  5. Ja tyvärr så blir man ju lite avtrubbad när det händer hela tiden. Jag har sådan "tur" att mina barn inte vill vara i de trakterna så jag känner mig rätt lugn för deras skull. Makens tös däremot har sett till att bygga hela sin bekantskapskrets i det området. Revolt kanske jag vet inte? Just nu äör vår relation ganska spänd vilket leder till att min och makens blivit det också. Vi har varit där förr så det går säkert över men det skapar en massa onödiga grubbel.

    Oj, hur kom jag in på det? Det var det där med för lite vuxenumgänge tror jag :P

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails