20110811

Handmjölkad kossa.....

Dagen har överlevts,
tack vare att jag en gång i tiden var en fin fin mjölkkomamma!
Nu menar jag ju självklart inte att jag i mitt tidigare liv, var just en KO!
Utan en mjölkkomamma är i praktiken en ammande mamma,
som säljer bröstmjölk till Neonatalavdelningen på det sjukhus som hon hör till.
Och eftersom jag själv har haft en son, som fått vistats på just "NEO",
så var det då en självklarhet att hjälpa andra små sjuka barn.

Jag hade gärna gjort det igen........
men, NUMERA finns det inte tid till mer än att amma det barn som jag själv har =(

MEN jag rekommenderar varmt det till andra mammor som funderar på att göra det =)
Nästan som att ge blod........man hjälper ju någon med någonting väldigt viktigt & ibland livsavgörande.

Hur har då detta hjälpt mig idag??
Jo, på det sättet;
-Att jag har ju sparat den halvmekaniska mjölkpumpen,
som jag fick under min tid som KO!
Så här har det alltså handpumpats och frossats om vart annat under HELA dagen!
Ont i kroppen har jag och det känns utan tvekan som om jag ska bli dunder sjuk =(
Men som sagt, jag kanske har tur......efter allt pumpande.
Och vaknar i morgon bitti, så mycket bättre.
Hoppas kan man ju alltid göra.....så det ska jag minsann göra.......
hoppas, hoppas, hoppas............

5 kommentarer:

  1. Hoppas här Också ;) det gör ju så förbenat ont, och feber gör inte saken bättre.
    Kramiz

    SvaraRadera
  2. Ja hoppas! Stackars dig!! :( kram

    SvaraRadera
  3. Muuumen, jag vet precis hur det där känns Janeth. Jag kan nästan höra det pysande ljudet då man pumpar, skratt.
    Mindre roligt är ju stockningen :/
    Neo-mamma har jag ju också varit, båda mina ggr och det är verkligen tur att det finns mammor som du som har möjligheten att ge extramjölk.
    Själv satt jag och pumpade, pumpade och pumpade...Tur att det fanns i kylen, om jag säger då :)
    Hoppas du inte går och blir sjuk nu, det är ju fredag (även om jag vet att du har en förkärlek till måndagar, hihi)
    Ha det så bra som det bara går och en påse fylld med kramar är på väg =D

    SvaraRadera
  4. *ryser* när jag läser ordet halvmekaniska mjölkpumpen... själv hade jag inte ens en pytteskvätt mjölk i bröstet när Elin föddes, sköterskorna på BB "tvångsmjölkade" mig - bara luft och ont ont ont :(
    Så liten Elin är uppfödd på ersättning/välling men har klarat sig bra ändå - tack & lov :)

    Förhoppningsvis slipper Du bli sjuk - räcker så väl med mjölkstockning - har förstått att det felet gör att det blir en allmän sjukdomskänsla i hela kroppen.

    För min del räcker det att Du finns och "håller mig i handen" när det blir jobbigt, det är ju lätt att vänner försvinner då det blir problem.

    Fisk mail från Kullerbyttan att wetset jag beställt var trasigt o, bara fanns i detta trasiga exemplar i denna srorl 116/122 men att jag borde byta till 110/116 eftersom Elin är så liten... Ska mäta Elin o, fundera lite, kanske blir det inget wetset i år, jag vill ju hon ska kunna ha dressen även till våren, inte bara någon månad innan vintern kommer, då blir det extra dyrt.

    *kram* Åsa

    SvaraRadera
  5. Tittar in och kollar läget, lämnar en kram jag hoppas Ni får en härlig fredagskväll *kram* Åsa

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails