20110823

Mumma för magen......

Tusan också!
Hur jag än bär mig åt, så blir det alltid nattarbete för husets mamma =P
Det är nog min "lott" här i livet just nu.......
Och att tjata!
På barn som inte vill.....eller egentligen så vill dom väldigt MYCKET,
men inte nödvändigtvis just det jag vill att dom ska göra........

Dagen, har i allefall avlöpt fin fint!
Ur någon konstigt snedvriden aspekt.....
För det har gallskrikits, ungefär hela dagen.
Tyst på minsta lilla tösabiten, blev det när hon fick alvedon.
Då SOV hon äntligen OCH läääänge!
Mamman hann måla massor på gillestugen som fortfarande inte är färdig =(
Och lillan fick vila sina onda ben under sovstunden.

För det var ju nämligen dags för 5 månaders sprutorna idag =(
En i varje ben!!
Som gavs utav bvc sköterskan under glada hejjarop ifrån Simon ;D

Om det blir några glada hejjarramsor även i morgon, ja det återstår att se.
För i morgon bitti bär det av till förskolan.
Izabell ska vara där hela dagen(8.30-13.30),
men Simon ska ju i morgon "bara" hälsa på.
Dom närmaste dagarna kommer alltså att bestå utav vääääldigt mycket bilkörning.
En hel del stress lär det helt klart även bjudas på =D

Men nu....dags för att bege sig upp i sängen.
Tidig morgon i morgon........med havregrynsgröt och NYkokt äpplemos...... MUMMA för magen!

God natt, god natt!

3 kommentarer:

  1. 5-mån sprutorna var ingen höjdare. I alla fall inte den sista utav dem. De gav den "snälla" modellen först och sen en som sonen GALLSKREK av!! :-((

    SvaraRadera
  2. Å va gott. Längesen jag åt gröt kände jag.. Dina barn äter alltså det? Roligt för er isf.. Här är det inte mycket som går ner just nu =/

    Men just det ju.. Känns det motiveranda att hålla på med gillestugan nu, när ni vet att ni ska flytta?

    Hoppas ni får en fin dag iaf, och att det går kanon på dagis. Okej okej, jag menar förskolan ;) /Syrran

    SvaraRadera
  3. Här äter VI INTE gröt, möjligtvis risgrynsgröt på julafton...

    Har ju väldiga problem sedan Elin slutade med morgonvälling (till midsommar i år) eftersom vi plötsligt fick frukostproblem, hon äter dåligt, gömmer mat så vi tror hon ätit osv... just nu är det en rostad fralla & ett glas mjölk som delvis går att äta.

    Nej jag har inte testat muffinsreceptet skulle ju det, men tappade ju bort det som jag hittade först, så igår kväll googlade jag och lade in det recept jag då fann i blogg just för att hitta det nästa gång jag/vi vill baka.

    Tror vi ska göra Hallonrutor i långpanna, lagon avancerat.

    Mötet gav mig noll. Bara att vänta (utan ersättning) till mitten/slutet av oktober på vad fkassa beslutar, det där beslutet som skulle vara klart till 31/8.

    Jag hoppas Izabell trivs på dagis & att inskolningen av Simon blir bra.
    Jobbigt med mycket bilkörning.

    Förhoppningsvis mår lilla Vilda Mathilda bättre idag och inte är lika skrikig.

    <3 Åsa

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails