20110929

100 procent bonde

Nix, det blidde ingen ro över för några kryss idag!

Istället blev det lite tid över för tv tittande :)
Ovanligt helt klart, eftersom jag knappt vet vart tvn står längre ;)
Det beror stor del på att utbudet på tvn enligt min mening är dåligt.
Men det beror även på att jag snabbt blir uttråkad =P

Men ikväll var det ju dags för 100 procent bonde på kanal 1!
En dansk livsstilsserie som handlar om Frank & hans lilla familj. Dom bor på en bondgård och gör allt för att förverkliga drömmen om ett enklare liv utan en massa onödiga krav. Dom lever så långt det går, väldigt enkelt och försöker bevara gamla seder på gården.


Jag är imponerad & lite avundsjuk.
Det där är ju lite av min dröm.....
En självförsörjande vardag med kvalitet i livet, på villkor som man själv bestämmer :)
Jag skulle LÄTT kunna bli en bonde.......lätt ;)


7 kommentarer:

  1. Oj! Bonde... Ja Fredrik skulle nog oxå vilja vara det. Tyvärr (eller tur som en tok) så är ju inte den här lilla gården bondgårdsanpassad ;) hoppas på lite kryssmys idag då ;) kramar!

    SvaraRadera
  2. Samma här!
    Tänk att ha lite hönor, kossor, grisar och odla potatis och annat. DRÖM var ordet! :-)

    SvaraRadera
  3. Jaha, det blir till att tjura idag
    Någon har kallat mig för tant, och en tant för mig är nån som går med handväska, hatt, kappa och lågskor.

    Ha en bra dag Janeth
    mvh

    SvaraRadera
  4. Martin älskar de programmet :)

    SvaraRadera
  5. Å, den serien vill jag se och någonstans, någon gång har jag läst eller sett de personerna tidigare.
    Jag säger som du Janeth. Jag vill också vara självförsörjande och inte så samhällsberoende!
    Sen var det ju det här med djur...Inte mitt bästa område så nu får du skriva en bondepraktika åt mig med tips om djurhållning. Ni har ju höns så erfarenheten saknas ju inte :)
    Kramar och en riktigt go helg till er!

    SvaraRadera
  6. Visst kan tanter vara söta, som dig
    men själv vill jag inte bli kallad tant eller käring
    Och du, det ska mycket till om jag ska ta åt mig

    SvaraRadera
  7. Hihi så skoj att fler känner att dom har lite Bond gener i sig ;)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails