20110919

Hustankar.......

Bloggfrånvarande!?
Ja.....det är jag det =(
Men jag kan trösta er som nu eventuellt har saknat mig,
med att jag även är frånvarande i mitt sinne =P

Helgen som gått, bjöd nämligen på ett par rundor upp till gården/nya huset.
Älskade sambo arbetar på....röjjer och donar i skog & mark!
Då är det ju klart, att de små sönerna vill hänga med på ett hörn.....
ungefär HELA tiden ;)
Så då är det bara till att visa vad man går för....som bullmamma!!
Och alltså köra titt som tätt för att utfodra hungriga pojkmagar.........
ja, så klart allas fika hungriga magar ;D SÅ......det har alltså bjudits på MÅNGA hus tankar!!
OCH jag har kommit fram till att jag;
ALDRIG tänker rekommendera människor till att köpa sig ett stort hus,
som INTE har varesig vatten eller avlopp(alltså heller ingen dusch & toalett)
HUR tänkte vi egentligen??
ETT som jag VET, är att vi inte tänkte på:
6 Barn, år av renovering, brunnsborrning, eldragningar, panncentralsbyggnad,
tapetsering, nya golv, isolering.......behöver jag egentligen fortsätta!?!
OCH vi ska gå LEVANDES ur allt detta.....som ett lyckligt PAR!

Jag undrar i mitt stilla frånvarande sinne......hur allt ska sluta!

Men Å andra sidan så är detta lite sent påtänkt!
För nu är sista kråkan skriven och tja....affären är helt avslutat.
Hoppas bara, att vi en vacker dag kan fira allt,
på det sättet som jag hade tänkt mig att ett hus/gårds köp skulle firas.

Over and out!

7 kommentarer:

  1. Kommer gå kanonbra!
    Lycka till =)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja man önskar ju att man hade haft vett att flytta till nyckelfärdigt. Vi har byggt till 45 kvm i två plan med ungarna drällandes. Vi har dessutom försökt renovera det gamla. Suck vilket bök och stök men vi är fortfarande gifta i varje fall hahaha

    SvaraRadera
  3. Ja jag har saknat dig!! :) blir spännande att följa kåken på bloggen! Ha en härlig dag :)

    SvaraRadera
  4. Som Du vet saknar jag Dig ALLTID när Du blir frånvarande Du är ju en av stjärnorna på himlen för mig <3
    Ja fy usch & blä så jobbigt Ni kommer att få med renovering & alla barnen... Men tänk vilken LYCKA när allt blir förhållandevis klart precis som Du/Ni vill ha det, allt här i livet har två sidor, både positivt & negativt.
    Klart Du har frysen full av älg & vildsvin ifall Du köper köttfärs på affären ;-)
    Jakt är ju inte direkt ett billigt nöje så ifall Ola nu kan jaga på egen mark blir det ju något mindre dyrt och det är väl en av hans fritidssysselsättningar.
    Är det en prickig fleece Izabell har på sig? Fin!!
    Vilda Mathilda är lik minsta storebror.
    Ha nu en världsbäst tisdah *kram* Åsa

    SvaraRadera
  5. Kommer gå braaa!
    Höstigt och fint du fått här inne:)
    Ha det bäst. Kram.

    SvaraRadera
  6. Det känns så nu. Jag vet att det är mycket lättare att köpa ett nyckelfärdigt hus som någon annan bygger än att renovera själv, men ibland kom tankarna ändå.. Vad håller vi på med? Tänk om allt går åt skogen?? Men det gör det ju inte =) För man tar en bit i taget. Och ni har ju ert mysiga hem under tiden. Ni behöver inte bo i renoveringsskiten. Jag tror det är DET som knäcker folk.. Folk som måste leva i eländet under tiden liksom. Klart det kommer gå bra för er!!! =D /Syrran

    SvaraRadera
  7. Jag har oxså saknat dej.
    Men för mej är det ok att du inte bloggar varje dag, du har ju fullt upp med annat.

    Kan också trösta dig med, att trots att jag inte har några barn, är jag periodvis ganska så frånvarande i sinnet.
    Det är ofta som jag dagdrömmer om allt och inget, samtidigt som jag försöker vara helt normal
    Å andra sidan, vad är normalt och onormalt?

    mvh

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails