20110921

Min sambo......

Nu kanske ni trodde att det skulle dyka upp en snygg bild
och ett par väl valda ord OM min sambo här ;D
Ledsen, men så var det alltså INTE.

Utan inlägget kommer handla om mig.......för ovanlighetens skull =P
För min sambo har det inte lätt just nu.....med mig då alltså.

För att leva med någon som är både känslomässigt kaputt
och som har humörsvägningar som slår kullerbyttor på en 1 öring......
Ja det mina vänner, är nog inte lätt!

Men så är det. Janeth har svårt för allting just nu.
Dels beror det på att den där moroten som jag fick av min syster,
otippat nog....fortfarande fungerar!!
Men detta innebär mindre mat och knappt några gottigheter,
vilket ger lite kort stubin just nu.......

MEN....tillbax till humöret;
Som till störst del beror på hustankarna som är svåra att lägga på hyllan.
Det nyaste som har tillkommit i min tankeverksamhet......
är att jag har gått & blivit en djuping =(

SÅ många tankar.......
Som idag, när jag återigen påminns som att onoff gått i graven.
Och att saab kanske ska göra samma sak......
Precis som SÅ mycket annat som inte klarar av dagens konkurrens.
Då blir jag djup....och tror att hela världen kommer att gå i konkurs.
Och att vi får återgå till att leva kollektivt & odla vår egen mat,
för att överleva.

Överlevnads frågan landar ju mina tankar på då........
Hur många människor är det inte där ute i stora världen som svälter till döds VARJE dag!?!
Just DÅ i dom tankarna,
så känns våra "vilket kakel ska vi välja" problem ganska så små.

Men det här är nog helt naturligt.....
att man förvandlas till en djuping när det stundar livslånga beslut.

OCH för er som blev en gnutta besvikna & hellre hade velat se en bild på den omtalade sambon.......
Ja ni får leta runt i bloggen, för han har varit med på bild både en och två gånger tidigare ;)

God kväll & tack för idag =)



11 kommentarer:

  1. Jag rotar nu runt tills jag hittar en bild av honom. Idag får du djupdyka själv även om jag har livbojen beredd åt dig , fniss.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Psst, det blir ett fasligt letande...ledtråd?

    SvaraRadera
  3. Jo men så är det nog, stora omvälvande beslut leder till djup tankeverksamhet. Jag är så fantastiskt glad att vi har det som vi har det. Fick ett helt annat perspektiv efter resan. Det som slog mig där var hur lyckliga alla var trots fattigdom. När jag frågade så sa de att de beror på att de aldrig är ensamma. De har en tradition av att hålla ihop och bo ihop med föräldrar efter att de skaffat egen familj.

    SvaraRadera
  4. Hmmm... Kan det vara lite höstfeeling? Hoppas det går över snart, aldrig kul att tänka på jämmer o elände. Men expert köpte ju OnOff (väl?) så då måste det ju finnas företag det går väldigt bra för också ;) och kakel o annan inredning kan ju vara HUR SVÅRT SOM HELST! Prestationsångest!!! Framförallt kakel som man inte byter så lätt... Kram på dig djuping! :)

    SvaraRadera
  5. Ryck upp dej, Janet
    Är det klimateriebesvären som kommit?!
    Är lessen att jag inte kan rycka in som surrogstmamma just nu.
    Men jag tänkte gå i ide pga det trista vädret

    Men det är ju strax helg, då måste ni ju ha det lite trevligt eller hur?

    SvaraRadera
  6. Du, är det så att mannen i Karlshamn är trist eller avvikande (det är ju de flesta män)så finns ju nån småbarnsmamma i närheten dit jag kan fly

    ha en bra torsdag

    SvaraRadera
  7. Du låter som mig du:)

    Vi hade en underbar semester, tog dagen som den kom...inga måsten inga krav.

    Var rädd om dig nu

    SvaraRadera
  8. Jag känner igen mig!! Ibland blir man knäpp. Saker som känns viktiga ena dagen, känns helt galna nästa dag.. Jag hörde häromdagen att Grekland kanske kommer gå i konkurs.. What the F... Vad händer när ett LAND går i konkurs, undrar jag? Hur som helst kommer det visst att påverka oss även här i lilla Sverige om dom gör det. Hur vet jag inte, men hann inte fundera så mycket över det eftersom jag sen läste att vi kanske kommer att få en 529-kilos satelit i huvudet vilken dag som helst. Att man ska behöva tänka på ALLT =P

    Roligt att moroten fungerar! Det där suget efter sötsaker.. Det går över =) /Syrran

    SvaraRadera
  9. Tänkte skriva några väl valda ord men de försvann innan jag hann med...
    Tror att det här med förändring, positiv & negativ spela liksom ingen roll, triggar igång tankar och plötsligt blir allt liksom fel fast det är rätt.
    Nu ska jag lägga mig och vila (sova) det är ingen bra dag i dag.
    <3 Åsa

    SvaraRadera
  10. Fast något som är en "petitess" i andras ögon kan ju fortfarande vara ett mindre kul beslut för en själv.
    Även om kanske kakel inte är så där jätte-världsligt så är det ju ett val som ska göras.

    SvaraRadera
  11. Till Janeths syster:
    Jag gillar Dig och Dina kommentarer i Janeths blogg. Ofta känner jag igen mig i Ditt tänk/det Du skriver.
    /Åsa

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails