20110920

Veckans matlista.

Mitt i tisdagen och lunchen är precis intagen!

Jag vet ju att det cirkulerar "måndagslistor" här i bloggvärlden........., inte riktigt min grej kan jag säga.
MEN någonting som är min grej och som jag uppskattar att läsa hos många av er andra....
Är MATLISTOR =)
För jag kan väl inte vara den enda som behöver lite inspiration och idéer inför matlagningen ibland!?

Jag är nämligen en typisk fastnaisammagammalvanligahelatiden matlagerska
OCH det är till 99½% jag som lagar maten i det här hemmet.
Så jag kan lova, att jag tappar både lust & knappt har idèer ibland.......

Så först vill jag passa på att tacka er andra som bjuder på era matlistor....TACK!

Och sen tänkte jag faktiskt bjuda på "våran" matlista för denna veckan =)

Måndag: Lunchkorv & Pommes
Tisdag: Chili Con Carne & Ris
Onsdag: Fläskpannkaka
Torsdag: Vildsvinsgryta & Potatis
Fredag: Kebab i Bröd
Lördag: Lasange
Söndag: Stekt fisk & Potatismos

Sen har vi antingen sallad/bröd till middagen, beroende på vad som serveras.

Sist men inte minst, så vill jag tacka för alla peppningar ang mina hustankar =)
Ibland behöver man verkligen få lite andra synvinklar på saker & ting......TACK!

Men nu....trevlig tisdag på er allihopa!

6 kommentarer:

  1. Samma lika här vettu. Det är ju därför jag gick emot mina principer och beställde en sån där "matkasse" från Mat&Ro. Jag har dock redan avsagt mig den tills vidare. Jag ville nämligen ha lågkolhydrat-kasse (som är något nyttigare) men det kunde visst inte levereras till just Bromölla förrän senare i höst (?). Men hur som helst fick jag iaf hem första kassen igår, och eftersom det är helt nya recept för mig så kan jag ju lägga ut "dagens recept" i min blogg =)/ Syrran

    SvaraRadera
  2. Jag gillar inte dessa matkassar, och dyra är de

    Eftersom min kassa inte är så stadd brukar jag mest handla korv och köttfärs.Dessa grejer kan man ju variera i all oändlighet
    Och färsk sallad till piffar alltid upp
    Vet inte hur det är med dina barn, men många barn gillar inte grönsaker

    mvh

    SvaraRadera
  3. Som Du vet gillar även jag MATLISTOR medan Måndagslistor inte är min grej.
    Här sket det sig med detsamma, vi skulle äta korv alternativ kassler i dag men det fanns varken korv eller kassler på KONSUM/ICA i dag, så vi äter strips m hamburgare/snitsel - finns hemma i frysen - till det kokta morötter från vårt eget land.
    En kommentar på vad zoega59 skriver om barn & grönsaker - Elin äter i princip alla grönsaker & älskar frukt, väljer ofta grönsaker i stället för maten.
    Om det fanns skulle jag kunna tänka mig en sån där matkasse som Din syster pratar om och jag vill oxå se de nya recepten - Din syster får skriva dem som kommentar i Din blogg så jag med får lära mig nå nytt.
    <3 Åsa

    SvaraRadera
  4. ooh, jag kör ju värsta ABC-maten på bloggen, där kanske du kan hitta ngt? :D

    SvaraRadera
  5. Jag skall skriva en veckomatsedel ikväll. Är så himla trött just nu bara :P

    SvaraRadera
  6. Matlista är alltid svårt.. men din verkar toppen =)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails