20110924

Hipp Hipp Hurra!!

Hipp Hipp Hurra, på Matildas 6 månaders dag!!
Huvaligen som det går UNDAN!
För faktum är ju, att för 6 månader sedan......
så föddes ju våran Vilda Matilda =)
Redan då gick det ju vilt till........
inte ens pappa hann få vara med när hon gjorde entre till den stora världen ;D
24/3-2011


















Och som ni vet....så har vi svårt att hålla jämna "steg" med henne nu oxå =P
Hon härjar, "pratar", biter, gosar, rullar OCH kryper....hela dagarna långa =)
Sep-2011














Tusan så lyckliga vi är, som har en sån härlig liten tjej!!

Idag är det ju så klart lite EXTRA!!
Tårta ska det bli när jägar pappan/sambon kommer hem ifrån skogen.
Och säkert någon god maträtt(läs burk) att lyxa med till lördags middagen =)
OCH självklart....massor av lek och bus!

Trevlig lördag på er allihopa!


11 kommentarer:

  1. Hej!

    Matilda är verkligen ett gulligt charmtroll
    Kan tänka mig att hon ställer till en del bus för dej, men även trevliga stunder.

    Har bytt bloggadress igen, orsaken till det kan du läsa om i min blogg

    Ha en riktigt bra lördag
    Mvh/Susanne

    SvaraRadera
  2. Sedär ja! Jag gick faktiskt PRECIS för bara en timme sen (jag skojar inte) och undrade om inte Matilda borde vara sisådär ett halvår nu snart. Oxå är hon det IDAG. Hur sjukt är inte det då?

    Hoppas ni får en fin lördag =) Här har vi aldrig tagit det riktigt såå seriöst med månadsdagar, men förstår ju nu vilket misstag det har varit, och vad mycket gott vi gått miste om. Jag ska sätta mig och räkna lite nu om inte någon har nån månadsdag snart, bara för att ha nåt att skylla på när Anders undrar varför i hela h-vetet vi äter tårta ;)/Syrran

    SvaraRadera
  3. Men grattis till vildan! Och en app säger du?!?! Vad heter den?? Jag suger, men det vet vi ju redan... ;)

    SvaraRadera
  4. Grattis Vilda Mathilda <3

    I dag blir Elin 5år & 5 månader :)

    Det har vi firat genom att fika på cafe samt jag vann budgivning skridskor på TRADERA :D

    Tacos till middag och barnet hackade grönsaker, barnarbete eller upplärning ;-)

    Ha det världsbäst *kram* Åsa

    SvaraRadera
  5. Stort grattis Matilda!
    Jag minns det lilla mailet jag fick vi din ankomst =D
    Klart det ska firas med en burk. Det är ju inte helt fel, inte då man är i din ålder, hihi.
    Hoppas ni får en mysig kväll tillsammans.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Grattis till den lilla vilda!
    Min Milla är sex månader den 8 oktober så de är ganska nära i tid :-)

    SvaraRadera
  7. Tiden går grymt fort! Vår knubbis är snart 8 månader. Vad är det som händer? Själv fyller jag 25 varje år. Konstigt hur det där går ihop? :-D

    SvaraRadera
  8. Givetvis får man önska sig båda könen.... men att man alltid får kläcka ur sig saker och anta att man inte är nöjd när man säger detta. Min syster fick tre grabbar och jag vet att hon ville ha en tjej med sitt fjärde barn. Det fick hon... men om hon inte fått detta ja inte vet ja om hon fortsatt. Mina barns pappa är fem killar. Hans mamma har gjort honom enormt ledsen när hon sagt hade jag bara fått en dotter hade jag aldrig skaffat så många barn. de kan fan inte va skoj å få höra... hemskt.

    Ja sorgen handlar ju inte om att barnet är annorlunda utan mer för de hinder de möter på vägen....

    SvaraRadera
  9. Det lär bli en overall från Ellos, "täckbyxor" från Åhlens sedan behöver Elin en jacka oxå.
    Kul kul ;-)
    Skridskor har jag ju fixat, Tradera, och betalt, förhoppningsvis har vi dem hemma i mitten av veckan.
    Har fortfarande inte hittat någon mössa.
    Jag hoppas allt är bra hos Dig *kramen* Åsa

    SvaraRadera
  10. Du är inte ensam om att vara förvirrad.
    Än så länge klarar jag mig utan gps, men det är bara en tidsfråga

    mvh

    SvaraRadera
  11. Grattis lilla trollungen många kramar från moster lina o kusinerna

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails