20110913

Här går det undan......

Tjhosan vad det går undan på torpet ibland!!
Dagen som i morse kändes ganska så lååång, är faktiskt snart slut =P
Ungefär som OM jag går här och väntar på att dagarna SKA ta slut!!

Nej då, så illa är det INTE........inte ÄN i allefall.
Men veckorna då sambo jobbar KVÄLL,
är bevisligen längre än dom dagar då han jobbar just DAG.
Troligen och mest sannolikt kan detta fenomen säkerligen bero PÅ,
att jag har liiiite mer att stå i just dom veckorna då han jobbar kväll.
För det första så ska ALL bilkörning utföras utav MIG.
Hämtningar/lämningar/handlingar/möten m.m.m.
Självförvållat?!.....så klart!
Sen så ska matlagning/tvättning/eldning/badning,
läxläsning/godnatt läsning utföras utav MIG.
Självförvållat?!......så klart!

SEN så infaller 9/10 föräldramöten/utvecklingssamtal,
läkar/tandläkarbesök exakt dom veckorna som sambo jobbar kväll.
Vilket har resulterat i att jag INTE går på föräldramöten,
utan får all information på utvecklinssamtalen i stället.
Så har VI löst vårat liv och tja.....det fungerar.......
men IBLAND så känns det, både i kropp & knopp!

Och IBLAND,
men väldigt sällan så lyser BITTERHETEN igenom......
och då spelar det INGEN roll HUR självförvållat allting är =P
Så JA, ibland är jag GLAD att dagarna går fort.

Men INTE när det gäller våran lilla vilda Matilda inte!!
För där går det FÖR fort!!
Det lilla yrvädret som fortfarande vänder på dygnets timmar,
hon vill minsann vara MED överallt ;D Men nu.......tillbax till verkligheten och dagens eldning i pannan!

4 kommentarer:

  1. Försökte kommentera tidigare men det försvann ut i cyberrymden eller vart allt som försvinner i datavärlden tar vägen.
    Kärleksmums är smaskens, det brukar min pappa baka då och då eftersom han vet jag älskar dessa go'bitar :)
    Våra muffins blev goda men lite fula (se bild).
    I dag har det regnat hela dan och blåst småspik :( trist trist
    <3 Åsa

    SvaraRadera
  2. Även om jag aldrig upplevt Dig bitter så förstår jag att vissa dagar har Du det mer jobbigt än vad som känns riktigt bra, även om det är självförvållat och Du valt själv osv så självklart har Du rätt att tycka livet är en smula kämpigt och att Du behöver assistans.
    *kram* Åsa

    SvaraRadera
  3. Klart du är less på de låååånga dagar som blir då Ola jobbar kväll. Jag känner så väl igen mig i den situationen och *skratt* det gäller ännu idag...du vet hur mycket jag gillar matlagning...You see what I mean...
    Kram till dig.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails