20110912

SMHI hade rätt!!

SMHI lovade på morgonen idag, att det skulle dra in ett oväder över smålandet!
Jag kan garantera er att SMHI idag mot förmodan hade HELT rätt!!
Så just nu råder det oväder med storm varning utanför vårt lilla hus!
Träden knakar, vinden viner och regnet piskar våra fönster!
Äkta höst känslor infinner sig :)

Men även om jag gillar hösten, så är det lite ledsamt ändå :(
För vi har ju inte hunnit klart änn....., ja ni vet det där evighets projektet som vi började med!!
Japp, precis, det är "Gillestugan/gästhuset" jag pratar om =P

Men även om det tar evigheter, så är vi på god väg att bli färdiga!
Idag grävdes det ett dike, som ska fyllas med rör.
Rör med el i!



Även om vissa i familjen tyckte att det var minst lika roligt att fylla igen rännan igen ;)



Och med det, tackar jag för mig idag!
Tröttheten tar ut sin rätt och nu ska här laddad inför i morgon.....då en helt ny dag väntar!!

god natt......



2 kommentarer:

  1. "Rör med el i"...
    Ha ha! Jag jobbar med såna rör, så din beskrivning var lite rolig. Du hade varit en av de privatpersoner som ringer in till oss ibland och "svamlar"... Hi hi! ;-)

    Ha en skön dag i stormen!

    SvaraRadera
  2. Vädergudarna måste verkligen vara på dåligt humör det är ju skitväder typ i hela Sverige okey rättvist men så väldans trist :( Jag tycker det regnar var eviga dag, fast det var visst bara 5 av 7 dagar förra veckan och idag första dagen med regn denna vecka, men regn gör mig deprimerad norrlänskt svårmod.

    Är Ni klara med stugan invändigt eller är det mycket kvar?

    Tänk om Du bodde nära mig, då kunde vi hjälpt varandra med färg & slingor :)

    *kram* Åsa

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails